ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در بجنورد

سرپرست امور آب و فاضلاب بجنورد گفت: ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در مرکز خراسان شمالی شناسایی و ۷۵ انشعاب غیرمجاز از این تعداد قطع شد.

به نوشته ایرنا، غلامعلی باقری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علل افت فشار آب بعد از مصرف غیرمتعارف و بی‌رویه انشعابات غیرمجاز است به‌طوری‌که در برخی مناطق مانند اطراف مجتمع‌های مسکونی الغدیر انشعاباتی در باغ‌ها و منازل ویلایی شناسایی‌شده که مصرف بالایی دارند و همین امر موجب کاهش فشار آب در این منطقه می‌شود.

وی بابیان این‌که در بسیاری از نقاط بجنورد افت فشار آب وجود ندارد اظهار داشت: فشار آب پشت کنتور در همه جای بجنورد استاندارد و با فشار مناسب برای سه‌طبقه آب تأمین‌شده است اما مردم باید به مصارف خود سروسامان دهند.

وی افزود: آب و فاضلاب برای یک مجتمع سه‌طبقه آب را با فشار مناسب تأمین می‌کند و برای طبقات بیش از آن نمی‌توانیم فشار آب را تأمین کنیم زیرا فشار مازادی که برای آب‌رسانی به طبقات بالاتر به تأسیسات وارد می‌شود باعث استهلاک و فرسودگی می‌شود و عمر تأسیسات را از ۵۰ سال به کمتر از ۱۰ سال می‌رساند و به همین دلیل مالکان خود باید برای پمپاژ و اجرای تأسیسات موتورخانه اقدام کنند

وی اظهار داشت: درعین‌حال مصرف زیاد در طبقات پایین‌تر هم موجب می‌شود آب به طبقات بالاتر نرسد و به همین دلیل در روزهای گرم که مصرف نیز مضاعف می‌شود با افت فشار آب مواجهیم و با قاطعیت می‌گویم که هیچ جایی نداریم در بجنورد که فشار آب پشت کنتور استاندارد نباشد و مردم باید به مصارف خود سروسامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: پارها در تماس با ما قطعی آب اعلام‌شده و زمانی که برای برسی علت بی‌آبی به مجتمع‌ها مراجعه کرده‌ایم مشخص‌شده است مالکان در طبقات پایین‌تر پمپ آب‌دارند و آب در مرحله نخست به طبقه پایین‌تر می‌رسد و پس از پر شدن مخازن مازاد آن به طبقات بالا می‌رسد درحالی‌که همه طبقات باید پکیج واحدی داشته باشند و آب از موتورخانه مرکزی به طبقات پمپاژ شود.

وی کل مصرف آب بجنورد را در پیک مصرف هزار و ۶۸۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: این رقم بزرگی است و نشان می‌دهد مردم باید مصرف خود را کم و کنترل کنند و درحالی‌که در حالت عادی مصرف آب ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه