ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سهم ۱۷۳۸ میلیاردی خراسان شمالی از بودجه ۱۴۰۱

اترک: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از سهم ۱۷۳۸ میلیاردی این استان از بودجه ۱۴۰۱ کشور خبر داد.

به گزارش اترک، حسن پارسی پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهار کرد: بودجه عمرانی و تملک دارای خراسان شمالی هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که ۳۱ درصد افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ حجم این اعتبار جایگاه ۲۰‌ کشور و به لحاظ رشد اعتبارات رتبه ۱۰ کشور را کسب کرده است، گفت: از کل اعتبارات عمرانی، ۹۳۸ میلیارد تومان قابلیت تصمیم‌گیری در شورای برنامه‌ریزی استان را دارد و بخشی از دیگر اعتبارات نیز مربوط به تصمیم نمایندگان استان در مجلس است.

پارسی پور در خصوص اعتبارات هزینه‌ای استان از بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: اعتبار هزینه‌ای استان طی سال گذشته ۴۱۷ میلیارد تومان بود که پیش از عید ۷۲‌ میلیارد تومان افزایش‌یافته بود.

به گفته وی، اعتبارت هزینه‌ای سال ۱۴۰۱ خراسان شمالی ۵۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که در این بخش رتبه ۱۶ کشور راداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی همچنین از تجمیع اعتبارات پژوهشی استان برای سال جاری خبر داد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قادر به تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی است و سال گذشته ۹۷۵ میلیون تومان سهم یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی بود که ۱۰ طرح پژوهشی و ۱۶ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی انجام شد.

وی اضافه کرد: امسال تلاش می‌شود تا پایان مهر و آبان طرح‌ها به عقد قرارداد منجر شود.

پارسی پور سهم اعتبارات یک درصد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی برای سال جاری را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: با تجمیع اعتبارات پژوهشی می‌توان، پروژه‌های کارآمدتری برای استان داشته باشیم که تأثیر به سزایی در تسریع رشد و توسعه خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: با ۱۸ رأی موافق از ۲۳ دستگاه اجرایی خراسان شمالی، اعتبارات پژوهشی استان برای سال جاری تجمیع شد.

+لزوم رعایت انضباط مالی مسئولان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه با اشاره به تصویب توزیع اعتبارات تملک سرمایه‌ای و اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ گفت: مسئولان باید نسبت به رعایت انضباط مالی در اجرای بودجه توجه داشته باشند.

محمدرضا حسین نژاد با تأکید برجذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه جابه‌جایی اعتبارات میان دستگاه‌ها انجام نمی‌شود، مدیران و مسئولان تلاش داشته باشند تا جذب اعتبارات محقق شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: با تشکیل سریع کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید برای توزیع اعتبارات تصمیم‌گیری شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین بر احصا مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد و افزود: مشکلات احصا شده دستگاه‌های اجرایی در تحت کتابچه‌ای در اختیار دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد تا با ارائه راهکار توسط آن‌ها نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

وی با اشاره به شعار سال گفت: از اولین جلسه شورای اداری استان تا به امروز بر احصا مشکلات دستگاه‌های اجرایی تأکید داشتیم اما دستگاه‌های انگشت‌شماری مشکلات را احضار و شناسایی کردند.

حسین نژاد بابیان اینکه اعتبارات پژوهشی بسیار ناچیز است، اظهار کرد: امسال سهم اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و نمی‌خواهیم این میزان اعتبارات شکل کتابخانه‌ای به خود بگیرد و در گوشه گذاشته بود بلکه باید از این اعتبار خروجی مثبتی بگیریم.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: موضوعات مهم خراسان شمالی در بحث پژوهشی موردتوجه قرار بگیرد که یکی از موضوعات مهم این استان کشاورزی و دام‌پروری است که بایستی یکی از طرح‌های در بحث دانش‌بنیان کردن کشاورزی استان باشد.

++++

شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در بجنورد

سرپرست امور آب و فاضلاب بجنورد گفت: ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در مرکز خراسان شمالی شناسایی و ۷۵ انشعاب غیرمجاز از این تعداد قطع شد.

به نوشته ایرنا، غلامعلی باقری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علل افت فشار آب بعد از مصرف غیرمتعارف و بی‌رویه انشعابات غیرمجاز است به‌طوری‌که در برخی مناطق مانند اطراف مجتمع‌های مسکونی الغدیر انشعاباتی در باغ‌ها و منازل ویلایی شناسایی‌شده که مصرف بالایی دارند و همین امر موجب کاهش فشار آب در این منطقه می‌شود.

وی بابیان این‌که در بسیاری از نقاط بجنورد افت فشار آب وجود ندارد اظهار داشت: فشار آب پشت کنتور در همه جای بجنورد استاندارد و با فشار مناسب برای سه‌طبقه آب تأمین‌شده است اما مردم باید به مصارف خود سروسامان دهند.

وی افزود: آب و فاضلاب برای یک مجتمع سه‌طبقه آب را با فشار مناسب تأمین می‌کند و برای طبقات بیش از آن نمی‌توانیم فشار آب را تأمین کنیم زیرا فشار مازادی که برای آب‌رسانی به طبقات بالاتر به تأسیسات وارد می‌شود باعث استهلاک و فرسودگی می‌شود و عمر تأسیسات را از ۵۰ سال به کمتر از ۱۰ سال می‌رساند و به همین دلیل مالکان خود باید برای پمپاژ و اجرای تأسیسات موتورخانه اقدام کنند

وی اظهار داشت: درعین‌حال مصرف زیاد در طبقات پایین‌تر هم موجب می‌شود آب به طبقات بالاتر نرسد و به همین دلیل در روزهای گرم که مصرف نیز مضاعف می‌شود با افت فشار آب مواجهیم و با قاطعیت می‌گویم که هیچ جایی نداریم در بجنورد که فشار آب پشت کنتور استاندارد نباشد و مردم باید به مصارف خود سروسامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: پارها در تماس با ما قطعی آب اعلام‌شده و زمانی که برای برسی علت بی‌آبی به مجتمع‌ها مراجعه کرده‌ایم مشخص‌شده است مالکان در طبقات پایین‌تر پمپ آب‌دارند و آب در مرحله نخست به طبقه پایین‌تر می‌رسد و پس از پر شدن مخازن مازاد آن به طبقات بالا می‌رسد درحالی‌که همه طبقات باید پکیج واحدی داشته باشند و آب از موتورخانه مرکزی به طبقات پمپاژ شود.

وی کل مصرف آب بجنورد را در پیک مصرف هزار و ۶۸۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: این رقم بزرگی است و نشان می‌دهد مردم باید مصرف خود را کم و کنترل کنند و درحالی‌که در حالت عادی مصرف آب ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه