ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

دوچرخه‌سوار بجنوردی سفیر گردشگری خراسان شمالی تا جنوب کشور

اترک/ عقیلی: تا به حال به این فکر کرده‌اید که با دوچرخه می‌توانید تمام دنیا را بگردید؟ برای این کار لازم نیست قهرمان ورزشی باشید، کافیه با پدال زدن در محله خود شروع کنید و بعد از مدتی تمرین، روی‌ای خود را عملی کنید. شاید فکر کردن به سفر با دوچرخه برای شما دلهره‌آور باشد اما کسانی که این تجربه را دارند بر این باورند که بهترین وسیله برای سفر کردن دوچرخه است. دوچرخه به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد و در طول سفر دید بهتری به اطراف خود دارید و بیش از سایر روش‌ها از طی طریق خود، لذت خواهید برد.

 

پیام مهنانی دوچرخه‌سواری بجنوردی است که همه وی را به عنوان یک گردشگر حرفه‌ای می‌شناسند و حتی لقب «مارکوپولو» را نیز به او اختصاص داده‌اند.

وی که اکنون با دوچرخه خود با همراهی دو نفر از دوستانش در تور دوچرخه سواری با هدف معرفی بجنورد به عنوان مقصد گردشگری در خوزستان به سر می‌برد در گفت و گو با خبرنگار اترک در خوزستان می‌گوید: ما از بجنورد (خراسان شمالی) به خوزستان آمدیم و سفر دوچرخه‌سواری خود را از اندیمشک آغاز کردیم. در امتداد مسیر به پامنار رفتیم و همچنین از شوشتر بازدید کردیم و به اهواز آمدیم و در ادامهٔ مسیر به آبادان و ماهشهر خواهیم رفت و سپس از خوزستان خارج می‌شویم و به سمت بوشهر و بندرعباس و سیستان و بلوچستان رهسپار خواهیم شد.

وی می‌افزاید: یکی از آرزوهای من این بود که با دوچرخه سفر کنم؛ چندسالی است که این اتفاق رخ داده. در ابتدا به سفرهای کوچک می‌رفتم سپس سفرهای ۱۵ روزه را شروع کردم؛ به‌عنوان مثال مسیر تهران به رشت و از رشت به گرگان را رکاب زدم و اکنون نیز به جنوب کشور آمدم که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر را رکاب خواهیم زد.

مهنانی بیان می‌کند: از حدود ۱۵ سال قبل دوچرخه‌سواری را آغاز کردم اما وقفه‌ای بین آن افتاد؛ نهایتاً حدود ۷ سال پیش یک دوچرخه توریستی تهیه کرده و کمی از آن استفاده کردم. حدود سه سالی می‌شود که به‌صورت جدی دوچرخه‌سواری را انجام می‌دهم.

وی با اشاره به همکاری مردم و دوچرخه‌سواران خوزستانی می‌گوید: دوستان و گروه‌های دوچرخه سواری خصوصاً در شوشتر بسیار لطف داشتند و از ما استقبال کردند. در اهواز هم دوستان به ما لطف زیادی داشتند و یک اهوازگردی با دوچرخه نیز داشتیم.

مهنانی اظهار می‌کند: کسی که با دوچرخه توریستی سفر می‌کند بحث مسابقات برای او مطرح نیست و بیشتر از روی علاقه این کار را انجام می‌دهد تا با شهرها و فرهنگ‌های مختلف آشنا شود. ما فرهنگ و رسوم مردم خوزستان و خراسان شمالی را متقابلاً انتقال خواهیم داد.

وی در خصوص برنامه خود برای سفر خارج از کشور با دوچرخه نیز می‌گوید: برای سال آینده برنامه داریم تا سفر خارجی با دوچرخه نیز داشته باشیم.

وی عنوان می‌کند: چندسالی می‌شود که با ازدیاد خودروها، دوچرخه‌سواری کمرنگ شد اما مدتی است با تشکیل گروه‌های دوچرخه‌سواری و پویش‌های مختلف، باز هم دوچرخه‌سواری پررنگ‌تر شده است. دوچرخه صرفاً یک وسیله ورزشی نیست و یک وسیله حمل و نقل نیز محسوب می‌شود و کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه