ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

جایگاه ۶ خراسان شمالی در نرخ تورم

اترک: براساس اعلام مرکز آمار کشور، خراسان شمالی در جایگاه ششم نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان سال جاری قرار دارد.

به گزارش اترک، در آبان ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٧٣,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های كهگيلويه وبويراحمد و اردبیل با ٥.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ کرمان با ١,٤ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٥,٧ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٦.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  (٢٧.٩ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٤,٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥٢.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٠.٠ درصد) است.

خراسان شمالی در جایگاه ششم با ۴۹ درصد نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان سال جاری قرار گرفته است.

+خانوارهای شهری

در آبان ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٦٨,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٤ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٥.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ کرمان با ١.٤ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٥,٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (٤٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٦.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٣,٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٥١.٤ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان قم (٤٠.٠ درصد) است.

در نرخ تورم خانوارهای شهری نیز خراسان شمالی در رده پنجم جدول با ۴۹ درصد قرار گرفته است.

+خانوارهای روستایی

در آبان ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٩٦,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان كهگيلويه وبويراحمد با ٦.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ قزوین با ٠.٩ درصد افزایش می­ باشد.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٧,٤ درصد می­ باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ كهگيلويه و بويراحمد (٥٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٢٦.٦ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٨,٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ ایلام (٥٥.٧درصد) و کمترین آن مربوط به مربوط به استان­‌ سيستان وبلوچستان (٤١.٩ درصد) است.

در بخش تورم خانوارهای روستایی هم با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکیل می دهد، این خطه از شمال شرق کشور در رده دوازدهم جدول با ۴۹.۱ درصد قرار گرفته است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه