ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

دانشگاه بجنورد برای نخستین بار دانشجوی خارجی می‌پذیرد

رییس دانشگاه بجنورد گفت: این مرکز آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجویان خارجی غیربورسیه شهریه‌پرداز را آغاز می‌کند، که فراخوان آن نیز داده شده است.

به نقل از ایرنا، احمد محقر اظهار داشت: شرایط پذیرش این دانشجویان داشتن گذرنامه معتبر خارجی، نداشتن منع قانونی برای اقامت تحصیلی در ایران و داشتن گواهی پایان دوره متوسطه، کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.

وی افزود: دوره‌ها به زبان فارسی برگزار می‌شود و داوطلبان در صورت عدم تسلط به زبان فارسی به مراکز آموزش زبان فارسی معرفی خواهند شد و پذیرش قطعی داوطلب منوط به ارائه گواهی مورد تأیید دانشگاه مبنی بر گذراندن موفقیت‌آمیز دوره آموزش زبان فارسی خواهد بود.

وی به تشریح مزایای تحصیل در دانشگاه بجنورد، برای دانشجویان غیر ایرانی پرداخت و گفت: شهریه تحصیلی پایین و مقرون به صرفه، کیفیت بالای آموزش، طرح حمایت از دانشجویان غیر ایرانی غیربورسیه اعطای بورسیه تحصیلی به متقاضیان برتر، دسترسی به امکانات ورزشی، کتابخانه‌ای، مشاوره‌ای و بهداشتی رایگان در پردیس دانشگاه،  هزینه‌های رفاهی از جمله هزینه خوابگاه برابر با دانشجویان ایرانی و  هزینه‌های پایین زندگی در استان از مزایای تحصیل در این دانشگاه است.

 

+ دانشگاه بجنورد ظرفیت بین المللی دارد

دکتر محقر اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی ظرفیت پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه را دارد و در گام نخست، پرتال این دانشگاه به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود و تمامی محتواهای آموزشی به ۲ زبان ارائه خواهد شد.

رییس دانشگاه بجنورد گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع برای سال تحصیلی جدید هزار و ۵۶۵ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲۶۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد جذب این دانشگاه شوند.

محقر افزود: با احتساب دانشجویان جدید حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو امسال در این مرکز آموزش عالی به تحصیل خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته در مقطع کارشناسی هزار و ۷۰۰ دانشجو به این دانشگاه معرفی شده بودند که ۵۴۵ نفر مراجعه نکردند و همچنین از ۲۴۳ نفر دانشجوی معرفی شده برای مقطع کارشناسی ارشد نیز ۳۸ نفر بعد از ثبت نام برای تحصیل مراجعه نکردند.

محقر افزود: برای سال تحصیلی جدید مجوز ایجاد رشته آسیب شناسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه گرفته شده است که امیدواریم امسال به رشته‌های دانشگاه بجنورد افزوده شود.

رییس دانشگاه بجنورد گفت: برای سال تحصیلی جدید دانشجویان این دانشگاه در ۲ رشته دکتری، ۲۴ رشته کارشناسی ارشد و ۲۷ رشته کارشناسی به تحصیل خواهند پرداخت.

دانشگاه بجنورد، یکسال پس از تأسیس استان خراسان شمالی، در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی پا گرفت که اکنون شمار رشته‌های آن به ۵۳ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه