ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سن ازدواج در استان پایین‌تر از میانگین کشور

اترک: مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: مطابق گزارش استخراج‌شده در پنج ماه نخست سال جاری میانگین سن ازدواج ثبت‌شده بار اول برحسب سن زوج و زوجه در استان به ترتیب ۲ و ۳ سال پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش اترک، علی زاهدی نیا از ثبت ۴ هزار و ۲۵۵ واقعه ازدواج و ۹۳۸ واقعه طلاق از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد.

وی بیان کرد: از ۴ هزار و ۲۵۵ واقعه ازدواج در سال جاری، ۳ هزار و ۵۳۰ واقعه شهری بوده و ۷۲۵ واقعه نیز روستایی است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین از ۹۳۸ واقعه طلاق در سال جاری، ۸۶۸ واقعه شهری و ۷۰ واقعه طلاق روستایی است.

وی در ادامه افزود: تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده برحسب گروه‌های سنی ۵ ساله زوجه در زمان ازدواج در گروه‌های سنی ۱۹-۱۵، ۲۴-۲۰، ۲۹-۲۵ به ترتیب ۱۴۹۸، ۹۷۱ و ۵۰۹ واقعه و برحسب گروه‌های سنی ۵ ساله زوج در زمان ازدواج نیز در گروه‌های سنی ۲۴-۲۰، ۲۹-۲۵ و ۳۴-۳۰ به ترتیب ۱۶۴۳، ۱۲۷۸ و ۵۶۶ واقعه است.

زاهدی نیا ادامه داد: تعداد طلاق‌های ثبت‌شده برحسب گروه‌های سنی ۵ ساله زوجه در زمان طلاق در گروه‌های سنی ۲۴-۲۰، ۲۹-۲۵ و ۳۴-۳۰ به ترتیب ۱۹۵، ۱۹۹ و ۱۸۷ واقعه طلاق و برحسب گروه‌های سنی ۵ ساله زوج در زمان طلاق در گروه‌های سنی ۲۹-۲۵، ۳۴-۳۰ و ۳۹-۳۵ به ترتیب ۲۵۶، ۲۳۲ و ۱۵۲ واقعه طلاق در دفاتر به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین فراوانی ازدواج در بین گروه‌های سنی زنان در گروه سنی ۱۹-۱۵ ساله و در بین گروه‌های سنی مردان به گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله اختصاص دارد و بیشترین فراوانی طلاق نیز در مردان و زنان در گروه سنی ۲۹-۲۵ است.

زاهدی نیا گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری، میانگین سن برای مردان در اولین ازدواج در کشور و استان به ترتیب ۲۷.۵ و ۲۵.۴ و برای زنان ۲۳ و ۲۰.۳ است که مطابق گزارش استخراج‌شده در پنج ماه نخست سال جاری میانگین سن ازدواج ثبت‌شده بار اول برحسب سن زوج و زوجه در استان به ترتیب ۲ و ۳ سال پایین‌تر از میانگین کشوری می‌باشد.

وی اظهار کرد: میانگین سن طلاق در مردان در طلاق‌های ثبت‌شده طی پنج ماهه نخست سال جاری در استان ۳۴.۵ و میانگین سن طلاق در زنان نیز ۲۹.۹ سال بوده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه