ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز اجرای طرح شتاب بخشی بیسوادی در استان

اترک: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح شتاب بخشی بیسوادی در استان خبر داد.

به گزارش اترک، مهدی مؤدی گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال طی رایزنی با سازمان نهضت سوادآموزی سامانه نام نویسی بیسوادان فقط برای خراسان شمالی بازگشایی شده تا افراد بتوانند نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه نهضت سوادآموزی و استانداری خراسان شمالی، طرح شتاب بخشی بیسوادی در استان به منظور باسواد کردن ۱۰ هزار و ۶۶۹ بیسواد مطلق اجرا می‌شود، افزود: بنابراین سه هزار و ۲۰۰ نفر بی‌سواد در قالب طرح عادی جذب می‌شوند و ۷۰ درصد، معادل هفت هزار و ۴۶۹ نفر هم در قالب طرح شتاب بخشی، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مؤدی ادامه داد: برای باسوادی سه هزار و ۲۰۰ بیسواد در مناطق شهری به افراد مبلغی با سرانه هر نفر ۸۴۰ هزار تومان و برای باسوادی هفت هزار و ۴۶۹ نفر در روستاهای دوردست و محروم به افراد مبالغی با سرانه یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای آموزش افراد کمبود نیرو نداریم، اضافه کرد: بسیج سازندگی و برخی از شرکت‌ها به منظور برون سپاری آموزش پای کار آمده‌اند.

مؤدی با اشاره به وضعیت استان در بحث کرونا افزود: هم اکنون در استان روش‌هایی همانند فرد به فرد، خودآموز و متفرقه مورد تاکید است تا وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس تغییرکند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسواد مناطق شهری و روستایی در مجموع ۹۲.۸۵ درصد است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه