ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

لزوم تشکیل فوری جلسه شورای عالی کار و تعیین مزد بر اساس نرخ رسمی تورم

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی گفت: بر اساس نرخ تورم بیش از 40 درصدی و طبق ماده ۴۱ قانون کار خواستار تشکیل فوری جلسه شورای عالی کار و تعیین مزد بر اساس نرخ رسمی تورم و سبد معیشت خانوار، تصویب مصوبه کمک هزینه مسکن در اسرع وقت و اجرایی شدن آن از ابتدای سال هستیم.

به نقل از ایلنا، رضا میرزاجانی گفت: مصوبات مزدی سال ۹۹ شورای عالی کار به دلیل عدم رعایت ماده ۴۱ قانون کار همچنان مورد اعتراض گروه کارگری است.

وی افزود:  با توجه به اینکه دولت عملکرد مناسبی در جلب اعتماد کارگران در خصوص تحقق وعده‌هایش ندارد، خواهان آن هستیم تا کانون عالی شوراهای اسلامی کار از طریق مجاری قانونی در دیوان عدالت اداری پیگیر شکایات مربوط به مصوبات مزدی کارگران باشند.

وی یاد آور شد:  در جلسه خرداد ماه شورای عالی کار موضوع جابجایی آیتم‌های مزدی و افزایش حق مسکن مطرح شد و حق مسکن نیز به مبلغ ناچیز ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و دولت محترم وعده داد در اسرع وقت تصویب و اجرایی کند.

میزاجانی اظهار کرد: هرچند با توجه به افزایش سرسام آور هزینه‌های مسکن، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان کمتر از یک دهم هزینه مسکن را هم جبران نمی‌کند اما متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه دولت همچنان خلف وعده آشکار در امورات کارگری کرده و خبری از مصوبه نیست.

میرزاجانی گفت: در روزهایی که شاهد بازگشت موج دوم کرونا، بیکاری کارگران و فشار بیش از حد تورم افسار گسیخته هستیم اینگونه برخوردها با جامعه کارگری می‌تواند باعث موج عظیمی از نارضایتی کارگرانی باشد که موتور محرکه تولید هستند.

وی افزود: با عنایت به نرخ تورم بیش از 40 درصدی و طبق ماده ۴۱ قانون کار خواستار تشکیل فوری جلسه شورای عالی کار و اتخاذ تصمیم بر اساس نرخ رسمی تورم و سبد معیشت خانوار، تصویب مصوبه کمک هزینه مسکن در اسرع وقت و اجرایی شدن آن از ابتدای سال هستیم و نظر به خلف وعده‌های دولت خواهان آن هستیم تا کانون عالی شوراهای اسلامی کار از طریق  مجاری قانونی در دیوان عدالت اداری پیگیر شکایت مصوبات مزدی سال ۹۹ باشند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه