ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تاکید دادستان بجنورد بر اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا

اترک: دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی بر لازم الاجرا بودن مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: مشاورین املاک نرخ اجاره را نباید بیش از نصاب‌های مقرر افزایش دهند.

به گزارش اترک، سیدجواد ایلالی با اشاره به اینکه رعایت حقوق دیگران به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر در شرایطی که از طرفی با مشکلات عدیده اقتصادی و از طرف دیگر گسترش ویروس کرونا مواجه هستیم یک وظیفه است، مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس را درباره تکلیف مشاورین املاک در افزایش ندادن اجاره بها بیش از نصاب‌های مقرر لازم الاجرا دانست.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های مسکن نباید از اجرای این مصوبه تخطی و از آن سرپیچی کنند، تصریح کرد: با توجه به مبانی قانونی در صورت وقوع تخلف از این مصوبه مستأجر می‌تواند نسبت به طرح دعوا به طرفیت موجر از طریق مجاری قانونی اقدام کند.

ایلالی با انتقاد از وجود خلاءهای قانونی که در دراز مدت بتواند رافع مشکلات آشفته بازار مسکن و اجاره بها باشد، این نوع مصوبات را ناکافی و مانند مسکنی دانست که در کوتاه مدت مؤثر است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی، قانون خاصی برای کنترل اجاره بها در قوانین مدنی، تجارت و روابط موجر و مستأجر یا قانون نظام امور صنفی وجود ندارد و این یک نقیصه به شمار می‌رود که موجبات سوء استفاده‌های عدیده‌ای را فراهم می‌سازد.

این مقام قضایی با اشاره به مصاحبه دادستان کل کشور در این خصوص اظهار داشت: متناسب با مقررات مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناویروس، موجر می‌تواند متناسب با تقویم اجاره بها در سال ۱۳۹۸ در تهران حداکثر تا ۲۵ درصد، در دیگر کلان شهرها حداکثر تا ۲۰ درصد و در شهرهای کوچک نیز تا حداکثر تا ۱۵ درصد اجاره بها را افزایش دهد.

پیش‌تر، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفته بود: بر اساس آمارها، ۳۵ هزار خانوار در شهرهای این استان مستاجرند که بیش از ۲۰ هزار خانوار از این تعداد، در مرکز استان هستند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه