ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۱۰ اثر صنایع دستی خراسان شمالی نشان ملی مرغوبیت گرفت

اترک: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۱۰ اثر ارزشمند از هنرمندان صنایع‌دستی استان موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شد.

به گزارش اترک، حبیب یزدان پناه روز اظهار داشت: پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت در تهران برگزار و ۱۰ اثر صنایع‌دستی استان موفق به کسب این نشان شد.
یزدان پناه افزود: این آثار بر اساس چهار معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و دو پیش‌شرط احترام به ارزش‌های محیط‌زیست در به‌کارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی بررسی شدند.
وی گفت: این آثار که برای پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت ارسال شد در رشته‌های چوب، حجاری روی سنگ، البسه محلی و سنتی، دست بافته‌های داری، گروه‌های چرم، پارچه‌های رودوزی، سفال و سرامیک بود.
وی با بیان اینکه شمار آثار صنایع‌دستی دارای نشان ملی مرغوبیت به ۶۴ اثر در استان رسیده است، گفت: ۴ اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.
صنعتگران و هنرمندان خراسان شمالی در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.
پارسال، ۱۲ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی این استان شامل سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و پارچه‌ای به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه