ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مزارع بیت‌کوین مصرف برق استان را ۴ درصد بالا بردند

اترک: قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: فعالیت مزارع تولید بیت کوین میزان مصرف برق این استان را در بهار امسال ۴ درصد رشد داده است.

به گزارش اترک، علیرضا علیخانی اظهار کرد: میزان مصرف برق استان، با احتساب افزایش برق دیگر مشترکان امسال به ۷ درصد رسیده است.

وی با اشاره به شناسایی افزون بر ۹۰ درصد مزارع تولید بین کوین استان، افزود: دستگاه‌های بیت کوینی که در استان شناسایی شده‌اند بیشتر در عرصه‌های کشاورزی، دامداری‌ها، منازل مسکونی و واحدهای صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتاً از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند.

علیخانی گفت: دولت باید اعلام کند افرادی که ارز دیجیتال تولید می‌کنند از دستگاه مربوطه مجوز بگیرند و با ارائه آن به شرکت برق، به آنان انشعاب خاص واگذار شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس فعالیت این صنعت نیز همانند سایر مشترکان خواهد بود، تعرفه‌ها مشخص می‌شود و آنان نیز برای صرفه جویی مدیریت لازم را خواهند داشت.

علیخانی اظهار کرد: در صورت برخورد، فعالیت‌ها زیر زمینی خواهد شد که بعضاً از برق خانگی، حتی در سر چاه‌های کشاورزی و صنعت مثل سنگ شکن‌ها نیز در این استان استفاده شده است.

وی گفت: علیرغم افزایش دما در یک ماه گذشته، با مدیریت اصولی و صرفه جویی شهروندان خاموشی برق اجباری در استان اعمال نشد و با اقدامات پیشگیرانه توانستیم مرز اوج بار استان را حفظ کرده و هیچ گونه خاموشی در هیچ نقطه‌ای از استان اعمال نکنیم.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه در روزهای گذشته، مصرف، هرگز از سقف ۲۷۵ مگاوات که سهمیه تعیین شده استان است عبور نکرده، عنوان کرد: تمامی اقدامات فرهنگی، استفاده از قابلیت مولدهای اضطراری و ذخیره عملیاتی و همچنین افزایش یافتن حجم آب پشت سدها به واسطه بارندگی‌های ابتدای سال موجب شده تا موفقیت‌های خوبی در امر مدیریت اوج بار داشته باشیم.

شرکت توزیع برق خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه