ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مهلت دو هفته‌ای فرماندار بجنورد برای ساماندهی کتابخانه گلستان شهر

اترک: کتابخانه گلستان شهر بازهم یکی از بندهای جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بجنورد را به خود اختصاص داد و فرماندار بجنورد تعیین تکلیف وضعیت این پروژه و ساماندهی آن را طی دو هفته خواستار شد.

به گزارش اترک، تاریخ کتابخانه بخش اساسی از تاریخ پیشرفت معنوی و تمدن است، ردپای کتابخانه‌ها در گذرگاه‌های پیچاپیچ تمدن از عهد باستان تا عصر حاضر کمابیش به‌جامانده است. کتابخانه به‌عنوان تنها نهاد اجتماعی شناخته‌شده زمینه کتاب‌خوانی را فراهم و امر مطالعه را ترویج می‌کند و موجودیت آن خودبه‌خود هدف نبوده بلکه هدف اصلی، خدمت به اجتماع است.

خراسان شمالی هم با مردمی فرهنگ دوست همواره ازپیشگامان عرصه‌های حوزه علمی و فرهنگی به شمار می‌رود و در راستای ارتقای این امر نیز تلاش شده است.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با دارا بودن بیش از 63 کتابخانه در نقاط مختلف استان سعی در انس هرچه بیشتر هم استانی‌ها با این مهم دارد که افزایش سرانه مطالعه، افزایش شمار و تنوع عناوین کتاب‌ها ازجمله آن است.

افتتاح کتابخانه گلستان شهر بجنورد در سنوات اخیر مورد تأکید بسیاری از مسئولان استانی قرارگرفته اما هنوز خبری از افتتاح آن نیست، مساحت ساختمان این کتابخانه ۴۳۰ مترمربع و زمین آن ۹۶۳ مترمربع و دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است.

موضوع افتتاح کتابخانه عمومی گلستان شهر بجنورد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی باز هم مطرح و فرماندار بجنورد در این جلسه خواستار تعیین تکلیف وضعیت این پروژه و ساماندهی آن طی دو هفته شد.

در زیر بخشی از سخنان فرماندار بجنورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی را در این جلسه می‌خوانید:

 

 بهمن شیردل، فرماندار بجنورد:

 + مهلت دو هفته‌ای ساماندهی کتابخانه گلستان شهر

همه کتابداران و مسئولین فرهنگی برای جذب مخاطب و ارتقاء شاخص‌های کتابخانه‌ای باید تلاش مضاعف داشته باشند.

فلسفه کتاب و کتاب‌خوانی در پروژه گلستان شهر به واسطه تأخیر در روند بهره‌برداری تحت‌الشعاع قرارگرفته است بنابراین این پروژه باید از سوی راه و شهرسازی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل داده شود.

با توجه به نبود فضای فرهنگی در گلستان شهر راه‌اندازی کتابخانه عمومی در این شهرک الزامی است و طی دو هفته آتی شاهد تغییر و تحول در این عرصه باشیم.

شهر بجنورد ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به پایتخت کتاب ایران را دارد که این امر باهمت مضاعف دستگاه‌های مربوطه محقق می‌شود.

 

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

+ افتتاح کتابخانه گلستان شهر پیچیده شده است

با توجه به افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی بجنورد هزینه‌های جاری، تعمیر و نگهداری ساختمان نیاز به‌ردیف اعتباری سالانه ویژه‌ای دارد.

با وجود اینکه موضوع کتابخانه گلستان شهر پیش پا افتاده است اما به مسئله‌ای پیچیده تبدیل‌شده به‌گونه‌ای که با آمدن و رفتن چهار استاندار و طرح مسئله هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آمادگی در اختیار گرفتن ساختمان کتابخانه گلستان شهر را دارد و با مشارکت اداره راه و شهرسازی و استانداری در کمترین زمان این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

با توجه به پیشرفت بالای ۹۰ درصدی پروژه‌های کتابخانه‌ای شهری و روستایی در حوزه شهرستان بجنورد، اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای به سرانجام رسیدن کتابخانه‌های روستاهای بیدک، گریوان، ارکان، قلعه جق و حصار گرمخان مورد نیاز است.

 

جالینوس، کارشناس مسکن و نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان:

+ نیاز 400 میلیونی برای تکمیل کتابخانه گلستان شهر

پروژه کتابخانه گلستان شهر سه سال در دست پیمانکار است و به واسطه تعلل پیمانکار در حال تعیین تکلیف این پروژه هستیم.

طی بازدید دو هفته پیش مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل استان مقررشده برآوردی از وضعیت اعتباری برای نهاد کتابخانه‌ها ارسال و در صورت تأمین اعتبار این پروژه در همین شرایط تحویل گرفته شود.

این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای اتمام با محوطه‌سازی به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه