ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

استفاده از هرگونه رنگ طبیعی و غیرطبیعی در زولبیا و بامیه ممنوع

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بر خرید زولبیا و بامیه از مراکز تولید و عرضه مجاز تأکید کرد.

به گزارش اترک، دکتر حسن براتی زاده با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و استقبال مردم از مصرف زولبیا و بامیه، اظهار کرد: تمام تولیدکنندگان دارای مجوز موظف هستند از مواد اولیه مجاز و بهداشتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از هرگونه رنگ مجاز و غیرمجاز در زولبیا و بامیه ممنوع و تولیدکننده فقط ملزم به استفاده از زعفران طبیعی است.

براتی زاده بابیان اینکه روغن استفاده‌شده نباید بیش‌ازحد مجاز به رنگ تیره درآمده باشد، تصریح کرد: جعبه‌های استفاده‌شده برای عرضه این شیرینی باید حتماً دارای نشان سازمان غذا و دارو (سیب سلامت) و پروانه بهداشتی ساخت باشد.

وی افزود: استفاده از جعبه‌های غیربهداشتی به دلیل ساخته‌شدن ا ز مواد بازیافتی و ...سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در زولبیا و بامیه قهوه‌ای یا کدر ممکن است از ترکیب شیمیایی «آکریل آمید» استفاده شود، گفت: این ماده سرطان‌زا است و توصیه می‌شود مردم ضمن تهیه زولبیا و بامیه از مراکز مجاز، کلیه موارد مرتبط با بهداشت و سلامتی را جدی بگیرند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه