ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

طلاق و بیکاری آسیب اجتماعی در کمین بیماران سرطانی استان

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: طلاق و بیکاری ازجمله آسیب‌های اجتماعی در کمین مبتلایان به بیماری سرطان در این استان است.

به گزارش اترک، حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با اشاره به اینکه 90 درصد از بیماران مبتلابه سرطان در این استان افراد ضعیف جامعه به لحاظ مالی هستند، اظهار کرد: اغلب این افراد زیرخط فقر قرار دارند و بسیاری از بانوان هستند که وقتی به این بیماری مواجه می‌شوند، همسران آن‌ها، آنان را رها می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر زمانی که یک کارگر به این بیماری مبتلا می‌شود توان خود را برای کار کردن ازدست‌داده و در وهله نخست کار خود را از دست می‌دهد و بیکار می‌شود و باید چاره‌ای برای این افراد اندیشید.

حریری خاطرنشان کرد: بیکاری پدرانی که مبتلابه سرطان هستند موجب می‌شود تا فرزندان آن‌ها نیز شرایط مالی خیلی سختی را تجربه کنند و از سوی دیگر این افراد توان خود را برای خرید دارو و همچنین ادامه درمان از دست می‌دهد.

وی در ادامه به گرانی مواد غذایی همچون گوشت، میوه و سبزی و ... نیز اشاره و تأکید کرد: به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها استفاده از این میوه‌ها به‌منظور جذب آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های موردنیاز بدن ضروری است اما توان مالی این بیماران به صفر رسیده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی دیگر استفاده این مواد غذایی برای این بیماران به‌منظور تکمیل دوره درمانی ضروری است اما این گرانی‌ها اجازه خرید این مواد را به این بیماران با این شرایط مالی نمی‌دهد

# کاهش تعداد بیماران مبتلابه سرطان نیازمند ارائه خدمات درمانی با تعرفه‌های دولتی

حریری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بیماران صعب‌العلاج و سرطانی نیازمند بیشترین خدمات پاراکلینکی همچون ام آر آی، سی تی اسکن، آزمایش و ... هستند بنابراین با توجه به اوضاع اقتصادی این افراد باید این خدمات در مراکز دولتی ارائه شود.

وی گفت: در غیر این صورت این افراد مجبور هستند به مراکز خصوصی مراجعه کنند اما یک بیمار مبتلابه سرطان قادر نیست هرچند وقت هزینه پزشکی هسته‌ای بیش از 500 هزار تومان، آم آر آی بیش از 300 هزار تومان را پرداخت کند.

وی بابیان اینکه دو هزار و 646 نفر از بیماران سرطانی استان تحت پوشش این انجمن هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آمار تعداد بیماران سرطانی را کاهش دهیم باید خدمات درمانی مرتبط با این بیماری با تعرفه‌های دولتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی به بیماران صعب‌العلاج دیگری همچون CF، SML، بیماری پوستی نکام، اسکلودرمی و .... نیز اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی انجمنی که این بیماری‌ها را تحت پوشش قرار دهد وجود ندارد بنابراین به اجبار این افراد تحت پوشش این انجمن قرارگرفته‌اند.

حریری افزود: بیش از 50 نفر از این بیماران تحت پوشش این انجمن قرارگرفته‌اند و باید چاره‌ای به‌منظور حمایت از این افراد نیز اندیشید.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه