ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اجرای طرح یکسان‌سازی نشانی منازل در ۱۳ شهر استان

اترک: مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: طرح یکسان‌سازی نشانی منازل (جی‌نف) در ۱۳ شهر استان اجرایی شده است و ۱۱ شهر دیگر استان هم تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

علی اکبر خانی در گفت و گو با ما اظهار داشت: اجرای طرح یکسان‌سازی نشانی منازل از سال ۹۶ آغاز شده است اما، برخی ادارات همکاری لازم را در این زمینه ندارند.

وی افزود: در اجرای این طرح باید تمامی دستگاه‌های مربوط از جمله ثبت اسناد، دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و شهرداری با این اداره کل مشارکت کنند تا نقشه‌ها کامل شود اما هنوز اداره کل ثبت اسناد، درخواست ما را پاسخ نداده است و به همین دلیل بر اساس نقشه‌های شهرداری در شهرهای اقدام کردیم.

طرح یکسان‌سازی نشانی منازل سبب می‌شود که نوشتن نشانی بر اساس کُد پستی ۱۰ رقمی صورت گیرد.

مدیرکل پست خراسان شمالی در ادامه گفت: این اداره کل ۲۰۰ خدمت نیابتی از سوی دستگاه‌ها را احصا کرده است که بخشی از آن هم اکنون اجرایی می‌شود.

خانی اظهار داشت: این اداره کل خدماتی را که می‌تواند از سوی سازمان‌ها، دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و سایر ارگان‌ها را برای مردم انجام دهد، شناسایی کرده است و تلاش می‌کنیم با همکاری آنان به مردم خدمت ارائه دهیم.

وی افزود: با راه اندازی پست سیار خدمات کارت هوشمند ملی را در محل روستا به شهروندان ارائه می‌دهیم و علاوه بر این، با همکاری دانشگاه‌های دولتی، کوثر، علوم پزشکی و اشراق خدماتی نظیر دریافت دانش نامه پایان تحصیلی دانشجویان به آنان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون بانک رسالت به عنوان نخستین بانک ارائه برخی از خدمات را به پست محول کرده است، اگر شهروندان تقاضای کارت بانکی جدید و یا سایر خدمات را نیاز داشته باشند در درگاه الکترونیکی تقاضای خود را ثبت می‌کنند و با پست مدارک مورد نیاز را ارسال و دریافت می‌کنند.

خانی گفت: اداره‌کل پست خراسان شمالی در نیمه نخست امسال ۷۲۱ هزار مرسوله را جابه‌جا کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷.۶ درصد رشد یافته است.

مدیرکل پست خراسان شمالی میانگین رشد کشوری جابه جایی مرسولات در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال را ۱۳ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست پارسال ۶۱۲ هزار و ۸۵۸ مرسوله توسط پست استان جا به جا شده بود.

خانی در خصوص ترافیک بسته و امانت صادره نیز افزود: در سال جاری ۶۸ هزار و ۲۰۷ بسته پستی ارسال شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک و نیم برابر افزایش دارد.

وی در خصوص مرسولات اینترنتی وارده و صادره از استان نیز گفت: در ۶ ماهه امسال ۳۸ هزار و ۸۹۱ مرسوله به این روش وارد استان شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد رشد داشته است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه