ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

هزار دستان موسیقی ایران در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد؛

شجریان با ربنا آرام گرفت

محمدرضا شجریان که پنجشنبه ۱۷ مهر پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت، صبح دیروز شنبه ۱۹ مهر در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

به گزارش اترک، مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدرضا شجریان در توس انجام گرفت. خسرو آواز ایران با حضور هنرمندان و هوادارانش رهسپار خانه ابدی شد.

در این مراسم مردم به نشانه علاقه خود به مرحوم شجریان، برخی از نواها و اشعار خوانده شده توسط او چون «مرغ سحر ناله سرکن» و «ای ایران مرز پر گهر» را همخوانی کردند.

 

+ تغییر محل دفن

محل حفر شده پیشین برای دفن پیکر مرحوم شجریان نیز که در کنار آرامگاه مهدی اخوان‌ثالث قرار داشت، نامناسب تشخیص داده شده آنطور که ایرنا خبر داده است، صبح دیروز مشاهده شد محل جدیدی با فاصله حدود ۲۰ متر از محل قبلی و نزدیکتر به آرامگاه فردوسی به این منظور حفر شد.

 

+ همایون شجریان: هزاردستان موسیقی را به خاک سپردیم

همایون شجریان در سخنانی کوتاه در مراسم خاکسپاری پدرش گفت: «هزار دستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم و من به این مصرع شعر اشاره می‌کنم «به نام خداوند جان و خرد» همان‌طور که خرد، خرد خدایی است، جان هم، خدایی است.»

او در ادامه خطاب به مردمی که در مراسم شرکت کرده بودند، افزود: « ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم می‌گیریم، باعث همه صبر و شکیبایی ما شما هستید و از همه تشکر می‌کنم که با همه سختی‌های موجود در مراسم تشیع و تدفین استاد شجریان شرکت کردید.اگر این امکان وجود داشت، میلیون‌ها نفر از شما عزیزان می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند، من به دستان شما بوسه می‌زنم.»

داریوش پیرنیاکان، سالار عقیلی، حامد بهداد، سهراب پورناظری، علی‌اکبر شکارچی، پوریا اخوان، زیدالله طلوعی، وحید تاج ، حسین ابریشام‌پور، مجتبی عسکری، حمیدرضا نوربخش، و طهمورث پورناظری برخی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

 

+ تولد شجریان روز ملی موسیقی شود

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی که در مراسم خاکسپاری حاضر بود، در سخنانی پیشنهاد کرد که روز یکم مهر زادروز محمدرضا شجریان به عنوان روز ملی موسیقی در تقویم ثبت شود.

نوربخش گفت: «درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چرا که همه او را به خوبی می‌شناسند. ایشان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ ایران خواهد ایستاد. کمتر هنرمند و شخصیتی را در تاریخ می‌توان در کنار استاد شجریان نهاد که این‌گونه یک ملت را با خود همراه کند. وظیفه داریم فقدان استاد شجریان را به یکدیگر تسلیت بگوییم. استاد برکات فراوانی داشت. با رفتن شجریان یک ملت هم‌دل شدند. شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.»

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه