ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روحانی: فرد مبتلا به کرونا تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود؛

جریمه 50 هزار تومانی برای ماسک نزدن

رییس جمهوری تاکید کرد: عامل اصلی برای مقابله با ویروس کرونا فرهنگ عمومی مردم است که می‌تواند جامعه را در مقابل این ویروس حراست و حفاظت کند و تنها راه مقابله رعایت پروتکل‌ها و امور بهداشتی است.

به گزارش اترک، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام اربعین گفت: برای مردم خیلی مهم بود که در مراسم راهپیمایی در مسیر نجف به کربلا حضور یابند و زیارت کنند اما به خاطر پروتکل‌های بهداشتی صرف نظر کردند و زیارت و توجهشان به سالار شهیدان در منازل و مجالسی که برپا شده بود را با پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند.

وی با تاکید بر تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی تا پایان این هفته که ایام رحلت پیامبر و شهادت حضرت مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است، افزود: امسال پیاده روی به سمت خراسان رضوی مشهد و حرم امام رضا (ع) نداریم و مراسمی که برگزار می‌شود باید با مراعات همه پروتکل‌ها باشد که قبلاً به مردم ابلاغ شده است.

 

اهم صحبت‌های او به نقل از مهر، فارس و ایرنا از این قرار است:

* همه ما باید توجه داشته باشیم که عامل اصلی برای فاصله گرفتن از شر این ویروس و ابتلا و مراحل حادی که برای مردم پیش آمده عامل اصلی فرهنگ عمومی مردم است. این فرهنگ است که می‌تواند ما را حراست کند و در بهداشت بهترین و تنها راه در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا است مثلاً ما ممکن است با انفلوانزا هم مواجه شویم برای آن دارو داریم امور بهداشتی داریم ولی برای کرونا دارو واکسنی نداریم و تنها راه توسل به امور بهداشتی است.

* خیلی مهم است که بیمار را سریعاً کشف کنیم این راه این است که تست‌هایی که انجام می‌دهیم را گسترش دهیم دیروز با وزیر بهداشت تلفنی صحبت کردیم و امروز هم اعلام کردیم که آماده‌ایم ده هزار تست علاوه بر تست‌های روزانه انجام شود بودجه آن را تأمین می‌کنیم دیروز که با وزیر بهداشت صحبت کردیم بحث شد برای خریداری تست‌هایی که خیلی آسان و کوتاه زمان به ما جواب می‌دهد یک ربع و بیست دقیقه این تست انجام شود که صد میلیون دلار برای این کیت‌های مورد نیاز و خریدهای خارجی مقرر کردیم البته در داخل هم در حال ساخت است و هم تأمین از خارج، این یک تحول بزرگی در تست به زودی خواهیم داد با این شرایط جدیدی که مهیا می‌شود.

*عامل اصلی برای فاصله گرفتن از بیماری، مسیر انتقال است، ما ویروس کرونا را داریم، افراد جامعه و مسیر انتقال داریم. ویروس وجود دارد که معلوم نیست چه زمانی از بین برود، افراد جامعه هم باید خود را حفظ کرده و فعالیت هم بکنند اما اینکه این ویروس به انسان برسد، عاملش خود انسان است یعنی انسان مبتلا به دیگری این ویروس را منتقل می‌کند.

* فرد مبتلا ممکن است علامت هم نداشته باشد و قوی باشد، اما ناقل بوده و انتقال‌دهنده است. مهم است که جلوی مسیر انتقال را بگیریم و برای اینکه این مسیر گرفته شود، به محض آنکه فهمید مبتلا شده است، به خانواده و محل کار خود اطلاع دهد و دو هفته در قرنطینه باقی بماند و حق خروج از قرنطینه را ندارد.

* ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید کیت‌های تست کرونا از خارج درنظر گرفتیم. بنابراین تحول خوبی در تست‌های کرونا خواهیم داشت.

* اگر فرد تخلف کند برای هر نوبت تخلف، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. سازوکار و سامانه آن مشخص شده و وزارت بهداشت مسئول آن است. این تخلف باید به حسابی که وزارت بهداشت امروز آن را اعلام می‌کند، واریز شود و اگر آن را واریز نکند از روش‌های دیگر گرفته می‌شود.

*جریمه‌ها باید به حسابی که امروز توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود واریز شود. اگر فردی جریمه را پرداخت نکرد از راه‌های دیگر به عنوان بدهکاری آن افراد اقدام به عمل می‌کنیم که این موضوع نیز جزء مصوبات امروز ستاد ملی کرونا بود.

*نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وظیفه دارند، مشخصات افراد متخلف را ثبت و به خود فرد اعلام کنند و او نیز باید ظرف دو هفته در حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند مبلغ جریمه خود را واریز کند و چنانچه این واریز انجام نشود، از راه‌های مختلف، مبلغ جریمه از حسابش کسر می‌شود.

* نیروی انتظامی از ابزار و وسایلی که در اختیار دارد استفاده می‌کند. ممکن است فردی ماسک ندارد و ناظران با او مواجه نشوند یا با او صحبتی نکند اما در عین حال به وی ابلاغ خواهد شد که چه روزی، در چه خیابانی، بدون ماسک بوده‌اید و موظف هستید ۵۰ هزار تومان جریمه را پرداخت کنید.

*اگر فردی که به عنوان خدمت‌دهنده در اصناف حضور دارد، خودش مراعات نکند، جریمه می‌شود. اگر به افرادی خدمت بدهد که دارای ماسک نیستند، باز هم جریمه می‌شود.

*بنابر گزارشی که ناظران خواهند داد، برای صنوف و فردی که در اصناف پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند، در مرحله اول تذکر داده می‌شود، در مرحله دوم فرد ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود، در مرحله سوم، ۱ میلیون تومان جریمه در انتظار اوست و در مرحله چهارم، محل کسب متخلف پلمب می‌شود.

* چهار مرحله جریمه برای کسانی است که در اصناف فعالیت می‌کنند. این افراد موظف هستند هم خودشان پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند و هم صرفاً به افرادی خدمت دهند که آنان هم از ماسک استفاده می‌کنند.

* متروها در کنار مراکز پرجمعیت شهری مانند پاساژها هستند. تیمی موظف هستند و حضوری به مردم ابلاغ می‌کنند. بسیج، نیروی انتظامی و بازرسان وزارت بهداشت به افراد تذکر می‌دهند. در زمینه مترو برای ورود به محوطه نیز ماسک‌زدن باید مراعات شود اما نسبت به تاکسی و اتوبوس شرایط متفاوت است.

* اگر راننده تاکسی رعایت نکند و ماسک نزند، ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بدون ماسک را سوار کند برای هر نفر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

* همه از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی موظف هستند، اگر راننده‌ای که مراعات نمی‌کند شماره پلاکش را یادداشت کنند و کد جریمه را بنویسند.

* نسبت به ادارات علاوه بر مقررات قبلی، افراد باید خود رعایت کنند و نسبت به افرادی که ماسک ندارند، خدمت ندهند. برای ورود به ادارات نیز مقرراتی مشخص شد؛ هم برای حراست و هم برای نگهبانی. آن‌ها باید مانع ورود افراد بدون ماسک به ادارات شوند.

* اگر نگهبانی و حراست این وظیفه را رعایت نکند، همه مقرراتی که برای فرد متخلف گذاشته شده بود، برای حراست و نگهبانی هم جاری است. روسای بخش‌ها و ادرات هم اگر نظارت نکنند، خودشان شامل جریمه می‌شوند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه