ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روز خبرنگار و مدیران ما

سرمقاله

۱۷ مرداد، روز خبرنگار گذشت و به رسم هر سال  برخی مدیران قدم رنجه نمودند و به دفتر مطبوعات برای خداقوت رفتند. تا این جای کار، باید از این مدیران که حداقل به فکر خبرنگاران و زحمات آنها هستند، تشکر و قدردانی کرد. اما، اوضاع مطبوعات در کشور ما، به سامان نیست و تمام مطبوعات کشور، اعم از استانی و سراسری، حال خوشی ندارند.
مطبوعات، رکن چهارم دموکراسی
جمله ای که در کشور ما کلیشه ای شده،اما هنوز اعتبار دارد. آنچه مطبوعات بعنوان رکن چهارم دموکراسی باید انجام بدهند، در کشور ما با ممیزی و سانسور شدید، مواجه است و کار به جایی رسیده است که هیچ مدیر مسئولی نیست که با شکایت مدیران، مواجه نشده باشد.
آنچه وظیفه و رسالت خبرنگاران و خبرگزاری ها و رسانه هاست، نشان دادن واقعیت جامعه است، رسانه مانند آیینه می ماند و باید هر چه هست و آنچه اتفاق افتاده را، عینا به جامعه نشان بدهد
آیینه چو قامتت بنمود راست
خود شکن، آیینه شکستن خطاست
رسالت خبرنگاری بعنوان آیینه تمام نمای جامعه، نشان دادن ناراستی های احتمالی در عملکرد مدیران است. فضای نقد، باید آنقدر گشوده باشد که خبرنگار بتواند با فراغ بال، از آنچه اتفاق افتاده، گزارشی واقعی تهیه کند و به جامعه، ارائه دهد. خبرنگاری که خبری را بنویسد و بعد، بخاطر نشان دادن واقعیتی که احتمالا به مذاق فلان مدیر خوش نیامده، خودسانسوری کند، مطمئنا نخواهد توانست رسالت خود را به انجام برساند. 
آیینه اگر قامت مدیران را راست نشان داد، باید عملکرد خود را نگاه کنند...
نه اینکه آیینه بشکنند...
ایران عزیز، اگر می خواهد بسمت توسعه حرکت کند، لازم است نگاه به شغل خبرنگاری، یه یکی از مشاغل پر استرس است،نگاه ویژه تری داشته باشد. خبرنگار نباید مشکل معیشت داشته باشد، خبرنگار باید آنقدر تامین شود که آزاد و آزاده باشد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه