ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

راه‌اندازی سیستم سببی و نسبی در ثبت‌احوال

خراسان شمالی در آستانه یک‌میلیونی

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی از اجرای پروژه جدید راه‌اندازی سیستم سببی و نسبی در ثبت‌احوال خبر داد.

 

به گزارش بجنورد زیبا، علی زاهدی نیا در بازدید از دفتر پایگاه خبری بجنورد زیبا، به بهانه روز خبرنگار در خصوص آخرین آمار اطلاعاتی جمعیت خراسان شمالی گفت: تا پایان ماه گذشته جمعیت استان ۹۹۸ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌شده که با توجه به روند ولادت‌ها در استان این تعداد در پاییز امسال به جمعیت میلیون نفر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: چون این طرح به‌تازگی اجراشده هنوز نمی‌توان در مورد تأثیرگذاری آن صحبت کرد اما پرداخت وام‌های فرزند آوری یک اقدام انگیزشی است و البته که پیشنهاد داده‌شده تا این وام در شهرهایی که نرخ باروری کمتر از ۲.۵ درصد دارند تعلق بگیرد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی نرخ باروری آن‌ها زیر ۲.۵ درصد است.

زاهدی نیا یکی از مشکلات عدم پیگیری خانواده‌های نابارور را مسائل هزینه‌ای دانست و گفت: اگر بخشی از هزینه‌ها به سمت بیمه‌ها سوق داده شود شاید دغدغه خانوارهایی که به دلیل مشکلات مالی به فکر درمان ناباروری نیستند، رفع شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی استان مستقلی است باید حداقل امکانات پزشکی موردنیاز را داشته باشد، همچنین ماهانه حدود هزار و ۵۰۰ ولادت ثبت می‌شود که باید دید چه تعداد از این ولادت‌ها نتیجه درمان ناباروری بوده‌اند.

زاهدی افزود: در خصوص طرح جوانی جمعیت، پیشنهادشده تا برای مادرانی که فرزند سوم به بعد دارند شناسنامه مخصوصی تهیه شود که مقدمات این موضوع فراهم‌شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات ثبت‌احوال اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی افراد ایرانی از دیگر اقدامات ثبت‌احوال است و اقدام دیگر این سازمان را می‌توان تهیه سامانه‌ای به‌منظور ثبت افراد بدون هویت که به پیشنهاد ثبت‌احوال خراسان شمالی صورت گرفته اشاره کرد که در این راستا کارگروه جنوب و شرق کشور هم تشکیل‌شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون اطلاعات تمام افراد بدون هویت و بدون شناسنامه در این پایگاه ثبت‌شده و اطلاعات اتباع بیگانه را هم وزارت کشور آن‌ها را شناسایی و ثبت کرده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی از اجرای پروژه جدید راه‌اندازی سیستم سببی و نسبی در ثبت‌احوال خبر داد و افزود: اطلاعات افراد خانوار در این سیستم به هم پیوند داده می‌شود به‌بیان‌دیگر می‌توان گفت نوعی شجره‌نامه تشکیل می‌شود.

زاهدی نیا اظهار کرد: پایگاه آرشیو الکترونیک اسناد هم در ثبت‌احوال راه‌اندازی شده و تمام اسنادی که از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال اسکن شده در نرم‌افزار قرار گرفتند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه