ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ابلاغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به نوسازی مدارس خراسان شمالی

اترک: مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی از ابلاغ بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به این اداره کل خبر داد.

 

امین فلاح در گفتگوی اختصاصی با اترک، گفت: در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی اتفاقات خوبی برای اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی افتاد به‌طوری‌که در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان تعهد برای این اداره کل صورت گرفت.

وی افزود: اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی جزو استان‌هایی بوده که بیشترین اعتبارات سفر را دریافت کرده و برای این موضوع چندین هدف‌گذاری ازجمله توجه به افزایش سرانه دانش‌آموزی، توجه به مدارس دو نوبته، توجه به مشارکت مردمی و... انجام‌شده است.

فلاح در خصوص ابلاغ اعتبارات سفر ریاست جمهوری اداره کل نوسازی مدارس استان گفت: با توجه به بستر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی و توافقات انجام‌شده، مقررشده وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سایر دستگاه‌ها با رعایت قوانین و مقررات و از محل اعتبارات مصوبه مربوط اقداماتی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: اختصاصی مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی نیمه‌تمام به تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و تکمیل مدارس خیر ساز توسط سازمان نوسازی مدارس از محل ردیف‌های مربوطه و طرح محرومیت‌زدایی طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ یکی از مصوبات این سفر است.

فلاح با اشاره به اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس و فضاهای آموزشی در سطح استان افزود: این میزان اعتبار به ترتیب مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت آموزش‌وپرورش از محل فروش املاک مازاد، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور و مبلغ ۵۰ میلیارد

تومان از محل منابع استان طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ است.

وی اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان توسط سازمان

نوسازی مدارس طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ تا از دیگر مصوبات سفر عنوان کرد و گفت: همچنین در این سفر اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد تومان جهت احداث خوابگاه پردیس امام جعفر صادق (ع) خواهران دانشگاه فرهنگیان به نسبت مساوی توسط سازمان نوسازی مدارس و اعتبارات نفت در سال ۱۴۰۱ و اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پردیس امام محمدباقر(ع) برادران دانشگاه فرهنگیان

توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ صورت گرفت.

وی جایگزینی مدارس کانکسی استان با مدارس استاندارد را دیگر مصوبه سفر عنوان و اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده ۴۰ درصد توسط استاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۶۰ درصد توسط سازمان نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

فلاح اضافه کرد: احداث و تجهیز ۸ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش (جوار صنایع استان) با مشارکت ۵۰ درصد اعتبارات استان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و ۵۰ درصد توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ از دیگر مصوبات است که تعهدات سازمان پس از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد اجرایی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: اختصاص مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل سرویس‌های بهداشتی مدارس استان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش کودکان و نوجوانان از محل منابع استانی در سال ۱۴۰۱ از دیگر مصوبات این سفر است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه