ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

قدر این مردم عاشورایی را بدانید

سرمقاله

دهه اول محرم ۱۴۰۱ شمسی هم تمام شد، ملت ایران دوباره نشان دادند که در حفظ شعائر اسلامی و دینی، نقش خود را بخوبی اجرا می کنند. دستگاه ها و نهاد های متولی، باید قدر این مردم را بدانند و ببینند و درک کنند که مردم ایران، علی رغم آنکه در بدترین اوضاع معیشتی ادوار گذشته بسر می برند، باز هم به عهد خود  پایبند هستند.

ما عاشورایی می مانیم

پیام عاشورا، همانا زیر بار ظلم نرفتن است. در آموزه های دینی ما، همانقدر که ظالم نکوهش شده است،  نقش مظلوم و زیر بار ظلم رفتن هم تقبیح شده و بارها گفته شده است که اگر مظلوم نباشد، ظالم جرات ظلم ندارد. مردم ما نشان دادند که در سختی ها هم همچنان دین و آیین خود را پاس می دارند و نگهبانانی خوب برای حفظ دین و آثار آن هستند.

عاشورایی ماندن، رمز استقلال این کشور است و ایرانیان بخوبی طی قرن ها نشان داده اند که به تاسی از اباعبدالله الحسین، آزادگی و آزاد زیستن را آموخته اند و آنرا به نحو احسن، پیاده می کنند.

قدر این مردم را باید دانست

از گرانی ارزاق نمی خواهم بگویم، چرا که همه ما می دانیم قیمت ها سر به فلک کشیده و چقدر زندگی برای مردم سخت شده است‌. سختی معاش اما، نتوانست این مردم را از برگزاری مراسم سوگواری محرم ،باز بدارد و دیدیم که چگونه در جای جای ایران، تکیه هاو هیات های مذهبی بطور خودجوش و با کمک های مردمی، پا گرفتند و شور حسینی در میان مردم باز زنده شد. هر چقدر زندگی برای مردم ما سخت بشود، این مردم نشان داده اند که زیر علم امام حسین، خواهند ماند و آزاد و آزاده خواهند زیست. کجای این کره خاکی، همچین مردمی سراغ دارید؟ کجا دیده اید انسان‌هایی را که خود تحت شدید ترین فشارهای معیشتی هستند، اما باز هم سفره نذری امام حسین را خالی نمی گذارند؟

باید قدر این مردم را دانست، باید برای آنها جان فشاند و از هر کاری برای کاهش آلام آنها فروگذا  نکرد. تاریخ نشان داده است که حتی حمله مغولان وحشی، نتوانست عزم این مردم را برای آزاد زیستن و عمل به پیام عاشورا باز بدارد، پیامی که سر لوحه زندگی تک تک ما ایرانیان است...

اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید

پیام عاشورا، درس آزادگی به ما می دهد، آنقدر نفوذ دارد که ۱۴۰۰ سال است مانده و تا ابد نیز خواهد ماند. برنامه ریزان و مسئولان بدانند که خادم مردم هستند، و خدمت کردن برای مردمی که عاشق امام حسین هستند، افتخار است و موهبتی است که خداوند در اختیار آنها گذاشته، ربطی به روابط و این دولت  و آن دولت ندارد؛ باید بدانند که وظیفه دارند از هر راه ممکن، در جهت کاهش فشار اقتصادی و معیشتی بر این مردم استفاده کنند. خدمت به خادمان امام حسین، برای هر مسئول باید افتخار باشد...

بیش از آنکه به فکر حفظ صندلی و میز خود باشید، از پیام عاشورا درس بگیرید و آزاده باشید...

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه