ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

احتمال انتقال تیم اترک از خراسان شمالی

اترک: مالک تیم فوتبال اترک به دلیل مشکلات مالی خبر از احتمال انتقال این تیم از خراسان شمالی در صورت تداوم مشکلات خبر داد.

به گزارش اترک، غنی سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه ورزش و تحرکات بدنی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه است چرا که جوانان انرژی نهفته بسیاری دارند که اگر در مسیر صحیح از این انرژی استفاده نکنند به راه‌های خلاف و بیکاری کشیده می‌شوند.

 اگر جوانان به میادین ورزشی کشانده شوند در جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برداشت. ورزش و تحرک می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی ایفا کند.

فوتبال از جمله ورزش‌هایی است که بی شک اغلب جوانان به دلیل علاقه به سمت آن سوق داده می‌شوند.

با توجه به ظرفیت و پتانسیل جوانان خراسان شمالی، این استان از تیم داری فوتبال بی بهره نیست اما همین ورزش یا بهتر بگوییم صنعت فوتبال که علاوه بر دوری جوانان از کاهش آسیب اجتماعی موجب درآمدزایی هم می‌شود، ماه‌هاست در سایه بی توجهی و بی حمایتی مسیولان دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات مالی شده است.

اترک خراسان شمالی در فصل گذشته لیگ دسته ۲ فوتبال کشور ۲۶ بار به میدان رفت که ماحصل آن ۱۳ شکست، چهار تساوی و ۹ برد بود و با ۳۴ امتیاز در رده نهم لیگ دسته ۲ فوتبال کشور قرار گرفت.

این تیم با نام کامل باشگاه فرهنگی ورزشی اترک خراسان شمالی در سال ۱۳۹۸ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مقاومت تهران توسط اداره ورزش و جوانان استان خراسان شمالی تأسیس شد.

حال با وجود مشکلات مالی تیم فوتبال اترک خراسان شمالی مالک این تیم از انتقال آن به استان دیگر در صورت تداوم مشکلات خبر داد.

سرمربی و مالک تیم فوتبال اترک خراسان شمالی در نشست خبری با اشاره به وضعیت نامساعد تیم گفت: تیم‌های فوتبال لیگ دسته دوم کشور در حال نقل و انتقال و جذب بازیکن هستند، این درحالی است که تیم بومی اترک به دلیل مشخص نبودن سقف قراردادها، نتوانسته حتی یک بازیکن را در فصل جدید جذب کند.

جمشید هاتفی با بیان اینکه طی مذاکرات با چند بازیکن غیریومی، به دلیل مشکلات مالی نتیجه‌ای حاصل نشد، افزود: تاکنون هیچ یک از نهادهای صنعتی و اقتصادی استان ریالی به این تیم بومی کمک نکرده‌اند و مکاتبات ما همیشه بی نتیجه مانده است، تیم فوتبال اترک خراسان شمالی توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان حمایت مالی می‌شود و از آنجایی که در لیگ فصل گذشته دسته دوم کشور نتیجه مناسب گرفته نشد، این سازمان نیز دیگر این تیم را حمایت نمی‌کند و با ادامه این روند این تیم فوتبال بومی به فروش می‌رسد.

هاتفی با بیان اینکه تیم فوتبال اترک خراسان شمالی در هر فصل به طور میانگین ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، اضافه کرد: با وجود اینکه مهمترین وظایف صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در هر منطقه‌ای علاوه بر کارهای تخصصی خود ایفای نقش‌های اجتماعی است، ضرورت دارد تا صنایع مادر استان نیز با پرداخت مسوولیت اجتماعی به مشکلات مالی تیم فوتبال اترک کمک کنند و علاوه بر این پیگیری‌های ما از مسئولان ارشد بی نتیجه مانده و استاندار خراسان شمالی پاسخگوی این موضوع نیست.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی فراوان با کادر فنی جدید این تیم بومی در نیم فصل دوم گذشته ۱۵ امتیاز ارزشمند کسب کرد و از سقوط به لیگ دسته سوم نجات یافت، همچنین این تیم در سال جاری ۶ بازیکن در رده جوانان به لیگ کشور معرفی کرد که این امر اتفاق بسیار ارزشمندی برای فوتبال خراسان شمالی است.

هاتفی تصریح کرد: اگر به جای سرمایه گذاری روی تیم فوتبال، یک مرکز ترک اعتیاد راه اندازی می‌کردیم مسئولان حمایت می‌کردند اما اکنون که بناست عده‌ای جوان به فعالیت ورزشی بپردازند، هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل و سرمربی اترک خراسان شمالی گفت: هیچ جوابی به ما نمی‌دهد و با این وضعیت نباید امیدی به تیم اترک داشت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه