ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صدور ۱۹۹ مجوز صنایع دستی در خراسان شمالی

اترک: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۱۹۹ مجوز در ۶ رشته مشاغل خانگی طی سه‌ماهه نخست سالجاری در این استان صادر شد.

به گزارش اترک، محمدرضا قهرمانیان در این‌باره اظهار داشت: این مجوزها در رشته‌های گلیم، رودوزی سنتی، چرم، معرق چوب، نساجی سنتی و سفال و سرامیک صادر شد.

وی افزود: بیشترین حجم مجوزهای صادره در سه‌ماهه نخست امسال مربوط به شهرستان اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان و کمترین مجوزها مربوط به شهرستان‌های گرمه، جاجرم و رازو جرگلان است.

قهرمانیان بابیان اینکه ۱۸ هزار صنعتگر در خراسان شمالی در ۶۱ رشته مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: رشته‌های شاخص صنایع‌دستی این استان شامل گلیم، سفره کردی، چرم، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی بیان کرد: مجوزهای این بخش شامل پروانه تولید کارگاهی، اعلامیه تأسیس، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی است که بر حسب حجم تولید و فعالیت پس از بازدید از کارگاه به متقاضیان اعطاء می‌شود.

به گفته قهرمانیان؛ فعالان و علاقمندان حوزه صنایع دستی با مراجعه به سامانه هوشمند صدور مجوز به آدرس http://my.mcth.ir مدارک لازم را بارگذاری و پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان، مجوز مربوطه را دریافت کنند

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه