ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اگر نمی توانید، به مردم بگویید

سرمقاله

خراسان شمالی مقصد بیست و ششمین سفر رئیس دولت سیزدهم بود. مطابق معمول سفرها، برنامه ها به شورای اداری استان ختم شد و رئیس جمهور در این جلسه سخنرانی کرد.

سید ابراهیم رئیسی در این جلسه خطاب به مدیران گفت: هر وظیفه ای که به عهده شماست، با جدیت انجام دهید و هر جا نتوانستید، به مردم بگویید من تلاش خودم را کردم و نشد.

بخشی از ناامیدی مردم در جامعه، ناشی ازعملکرد مدیرانی است که نمی توانند و جرات این را هم ندارند که بگویند نمی توانیم و نتوانستیم!

 مدیری که تخصص لازم را ندارد، از تجربه کافی برخوردار نیست و مسئولیتی را می پذیرد، در دستگاه خودش نمی تواند مسائل و مشکلات مبتلا به را حل کند، به مردم نیز صادقانه نمی گوید من پیگیری کردم و نشد، یا اینکه حل این مشکل در حد و اندازه من نیست و برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود، دست به کارهایی می زند که نه تنها مشکل حل نمی شود، بلکه مشکلی بر مشکلات مردم اضافه هم می شود.

مردم حاصل کار را می بینند، می فهمند که مسائل آنها لاینحل باقی می ماند و هیچ مسئولی هم مسئولیت قبول نمی کند و نتیجه، می شود ناامیدی و گلایه از زمین و زمان.

موضوعی که مقام معظم رهبری چند روز پیش به آن اشاره کردند که "هر کس مردم را ناامید کند، چه بداند و چه نداند در زمین دشمن بازی می کند"، به نظر می رسد ناظر به همین نکته است. برخی اینگونه برداشت کردند که منظور معظم له، منتقدان بوده اند، حال آنکه عملکرد مدیران بیشترین سهم در ناامیدی مردم را داشته و دارد.

بالاترین مقام کشور از کیفیت خودروهای ساخت داخل گلایه می کند، مدیران خودروسازی بجای آنکه بیایند و صادقانه بگویند "توان ما همین است و بیش از این نمی توانیم کیفیت را افزایش بدهیم"، دور هم جمع می شوند و قسم نامه امضا می کنند که "دیگر خودرو ناقص تولید نخواهیم کرد!!! " .

از اینگونه مثال‌ها فراوان هست و مردم ما ياد ندارند که اگر مساله ای توسط مدیران کشوری، استانی یا شهرستانی، در هر رده ای حل نشده باقی مانده است، مدیر مربوط گزارش داده و گفته باشد: من پی گیری کردم و تمام تلاش خود را انجام دادم و نشد.

روزهای اخیر، عکس بیلبوردی در فضای مجازی منتشر شده بود که شهرداری تهران، جمله ای از شهید مصطفی چمران را بزرگ روز این تابلو نوشته و سطح شهر نصب کرده به این مضمون : هر کس تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، بی تقواست

(نقل به مضمون)، این جمله را باید با طلا نوشت و به جای نصب در خیابان‌های شهر، آنرا در اتاق هر مدیری نصب کرد.

مردم ما می فهمند، اما نجیب اند و صبور و البته بخشنده. شما هم که امروز در زمره مدیران هستید، چه مدیران ارشد و چه مدیران میانی یا پایین تر، در همین کشور زندگی می کنید و از همین مردم هستید، پس اگر به هر دلیلی مسئولیتی را قبول کردید که تخصص آن را ندارید، عواید ناشی از رئیس شدن نوش جان تان، اما، مسائل مردم را پی گیری کنید و اگر نشد یا نتوانستید، به حرف رئیس دولت احترام‌ بگذارید، بیایید و کنفرانس خبری هم نمی خواهد، به مردم و مراجعه کنندگان خود بگویید به دستور رئیس جمهور محترم، بنده موظف هستم خدمت شما گزارش بدهم‌که موضوع و مشکل شما را پیگیری کردم و نشد.

باور کنید بخشی از عملکرد شما مدیران است که باعث ناامیدی میشود، و چه بدانید و چه ندانید، این ناامیدی به ضرر همه ما تمام می شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه