رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اعلام کرد :
جابهجایی 105 هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران
اترک / فاطمه احسانی بائی :رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: از ابتدای سال تا کنون جابجایی 567 هزار مسافر در استان انجام که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 542 هزار نفر بوده حدود 4 درصد افزایش داشته است .
مهندس عیسی خادمی اظهار داشت: این میزان جابجایی مسافر در قالب 105 هزار سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 131 هزار سفربوده و شاهد کاهش 19 درصدی هستیم.
وی تصریح کرد : از این تعداد مسافر211 هزار و 173 نفر با وسیله نقلیه اتوبوس 107 هزار و 862 نفر با مینی بوس و 247 هزار و 965 نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .
مهندس خادمی ادامه داد : قبل از صدور بلیط در پیشخوان فروش بلیط ، وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می کنند و پروتکلهای بهداشتی در حال اجرا می باشد .
وی افزود : فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، توصیه میگردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند .
مهندس عیسی خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .
وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .
مهندس خادمی گفت: در سیستم حملونقل زمینی ، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند .
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مازندران212 شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند .
وی در پایان افزود : مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد .