ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رئیس علوم پژشکی اراک:

استان مرکزی در دوران شیوع کرونا شاهد مرگ مادران باردار نبود

اترک/عبدی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شیوع کرونا در سال های اخیر، گفت: استان مرکزی در دو سال شیوع کرونا شاهد مرگ مادران باردار نبود.

سید محمد جمالیان با اشاره به اینکه نیروهای مامایی بسیار خوبی در شهرستان‌ها مشغول به کار هستند، بیان کرد: علیرغم وجود نیروهای بسیار خوب در شهرستان‌ها شاهد مراجعه برخی مادران و بخصوص مادرانی که دچار تصادف می‌شوند به استان‌های مجاور هستیم.

وی تاکید کرد: استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نسبت به استان‌های همجوار چند پله بالاتر است، مراجعه مادران باردار به سایر استان‌ها نشانگر عدم کسب اعتماد مردم است که باید هرچه سریعتر این اعتماد ایجاد شود.

اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا علیرغم افزایش وظایف ماماها خوشبختانه هیچگونه مرگ مادر باردار بر اثر کرونا رخ نداده و دو مورد مرگ مادر که ساکنین اراک و دلیجان بودند، نیز در استان قم رخ داده است.

وی با اشاره به فشار کاری بالا تحمیل شده به کادر بهداشت و درمان در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا افزود: سال گذشته تعداد مادرانی که تحت مراقبت ویژه قرار گرفته بودند تعداد قابل توجهی بود و خوشبختانه همه این مادران درمان خوبی را دریافت کردند.

جمالیان از حوزه آموزش استان، تقویت تربیت نیروی جدید مامایی با اخلاق را خواستار شد و اظهار کرد: مامایی شغل بسیار پر استرسی است و برخلاف سایر رشته‌ها در این حرفه جان دو نفر در دستان یک پزشک یا ماماست، از طرفی با توجه به سیاست اخیر جامعه که جوانی جمعیت است وظیفه ماماها دوچندان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: مدیریت استرس مادران کار بسیار سختی است و ماما موظف است استرس مادران را مدیریت کند، لذا این وظیفه، کار بسیار سختی است که خوشبختانه تاکنون استان مرکزی در این حوزه موفق عمل کرده است.

جمالیان ادامه داد: لازم است افزایش تعامل میان حوزه های بهداشت و درمان اتفاق بیفتد، هرچه میزان این تعامل افزایش یابد به نفع مردم خواهد بود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه