ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

حمایت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از شرکت های دانش بنیان

اترک: امسال مقام معظم رهبری شعار سال را« تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» عنوان کردند از این جهت هر کدام از دستگاه های اجرایی به نحوی سعی در اجرای عملی این شعار دارند و دستگاه های اداری و اجرایی در خراسان شمالی هم از این امر مستثنی نیستند.

به گزارش اترک، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و اهمیت ساماندهی این موضوع، چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال مرتبط با اشتغال و اقتصاد اعلام می کنند و امسال هم طبق اعلام ایشان شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی» تعیین شد. هر ساله مسئولان  خراسان شمالی برای تحقق شعار سال برنامه ریزی های انجام می دهند که در اغلب موارد به جرات می توان گفت ناموفق عمل کرده و اثبات هم آشفتگی وضعیت اقتصادی مردم استان و افزایش بیکاری در این خطه از کشور است.

با اینکه خراسان شمالی ظرفیت های بالایی در ایجاد اشتغال دارد اما متاسفانه ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه ای که منجر به ایجاد اشتغال و رهایی از منجلاب اقتصادی می شود از نگاه بیشتر مسئولان  و مدیران استانی دور مانده است.

اینکه تحریم های ظالمانه علیه کشورمان وضعیت را چنین آشفته کرده بر کسی پوشیده نیست اما مدیران و سکان‌داران استانی با کمی تلاش و همت می توانند فشار اقتصادی و باز مشکلات را از دوش مردم کم کنند.

 

+حمایت شهرک های صنعتی از شرکت های دانش بنیان

شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی امسال در جهت تحقق شعار سال حمایت از شرکت های دانش بنیان را در برنامه کاری خود قرار داده است چرا که ایجاد اشتغال و رقابت پذیری محصولات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط موجب توسعه می شود.

علاوه بر این، توجه به واحد‌های تولیدی و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه زیرساخت­ های مورد نیاز موجب بهبود فضای کسب و کار می شود.

حمایت و ارایه مشوق به واحد‌های تولیدی موجب توانمندسازی و توسعه بازار یا همان تجاری ‌سازی واحدها می شود.

ارائه مشوق برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی و بهره ‌مندی از ظرفیت مشاوران و کلینیک‌های کسب و کار را می توان برای صنایع دانش بنیان در نظر گرفت.

همانطور که گفته شد شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در راستای تحقق شعار سال برنامه های در نظر گرفته به طوریکه نوائی مدیرعامل این شرکت گفته است: «شرکت شهرکهای صنعتی استان در راستای اجرای برنامه ها و پروژه های حمایتی از واحدهای صنعتی دانش بنیان گام های موثری برداشته است». ارائه حمایت های مالی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرکهای صنعتی و بهره‌مندی از مشاورین مجرب در زمینه های تخصصی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی ، برگزاری دوره های آموزشی و عارضه یابی واحدهای صنعتی و اخذ استانداردهای اجباری از جمله رویکردهایی است که برای صنایع دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه تولیدات واحد‌های صنعتی استان و حضور واحد‌های صنعتی در تورهای صنعتی استان و خارج از استان و نمایشگاهای داخل وخارج ازکشور با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار می شود.هدف از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی نمایش محصولات تولیدی و کسب تجربیات واحدهای موفق است و این بازدیدها نقش بسزایی در معرفی تولیدات واحدهای صنعتی دارد. بسته حمایتی نمایشگاهی شامل بخشی از هزینه های اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه های اختصاصی، نمایشگاه فروش و همچنین کمک هزینه اعزام به خارج از کشور به واحدهای صنعتی پرداخت می شود.»

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه