ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

با پایان یافتن طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان:

انجام بیش از 8800 بازدید توسط دامپزشکی خراسان شمالی

 

اترک/هر ساله با همزمان با ایام نوروز و به منظور تامین سلامت شهروندان طرح نظارت نوروزی از واحدهای مختلف عرضه مواد غذایی و گوشتی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی انجام می گیرد.

با این وجود امسال با توجه به پی در پی بودن نوروز و ماه مبارک رمضان طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار از مراکز تحت نظارت از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، واحد‌های بسته بندی و قطعه بندی گوشت، مراکز عرضه‌ی مواد خام دامی، رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا، واحد‌های لبنیاتی به همت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اجرا شد.

به گفته مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 1401 با هدف اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی انجام می شود.

دکتر حمید رمضانی اظهار داشت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر امر تولید، نگهداری، توزیع، حمل و نقل وعرضه‌ی فرآورده‌های خام دامی از جمله‌ی مهمترین وظایف دامپزشکی در حوزه سلامت به شمار می‌رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال با اعمال این نظارت‌ها در واحد‌ها با برقراری امنیت غذایی سلامت عمومی جامعه و سلامت مصرف کنندگان را تامین و تضمین می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی به معنای فراوانی، قابلیت دسترسی همگان و توان استفاده برای آحاد مصرف کنندگان است، خاطرنشان کرد:  البته امنیت غذایی صرفاً به معنای کمیت غذا و سیری شکم نیست بلکه عدم ایجاد مخاطرات بهداشتی برای مصرف کنندگان، وجه غالب و متمایز آن است .

 

سلامت فرآورده های غذایی بستر و محور اصلی تامین امنیت غذایی

به گفته مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی امنیت غذا یا سلامت فرآورده های غذایی بستر و محور اصلی تامین امنیت غذایی است .

وی افزود: به همین منظورعلاوه بر اینکه به طور مستمر نظارت و بازرسی بهداشتی دام از مراحل تولید، استحصال ، توزیع و عرضه انجام می گیرد در ایام خاصی از جمله تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان با عنایت به اینکه مصرف فرآورده های خام دامی (گوشت سفید و قرمز) این نظارت ها افزایش می یابد.

دکتر رمضانی اظهار داشت: در این بازه زمانی نظارت ها بر این مراکز تشدید و از طرفی با توجه به پی در پی بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان در سال 1401 بازرسی بهداشتی از 14/12/1400 الی 14/02/1401 در سطح استان مشابه کل کشور برگزار گردید.

وی از اهداف مهم این طرح را رسیدن غذای سالم یا فرآورده های سالم با منشاء دام ، طیور و آبزیان به دست مصرف کنندگان اعلام کرد و گفت: لذا اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با 25 اکیپ (16 اکیپ سیار و 9 اکیپ ثابت ) در این مدت 2 ماهه فعالیت داشت.

دکتر رمضانی عنوان کرد: برگزاری گشت های مشترک در سطح استان در این ایام ، بازرسی ها ، بازدید های مستمر از مراکز عرضه و کشتارگاه ها و گشت های جاده ای و... با همکاری پلیس اماکن ، دادستانی ، تعزیرات حکومتی، صمت، جهاد کشاورزی و مدیران کشتارگاه ها صورت پذیرفت.

وی اظهار داشت: بر این اساس در این ایام دو ماهه تعداد 8803 مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی ، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی رستوران ها صورت گرفت که طی آن 73 واحد به تعزیرات حکومتی و 9 واحد به دادگاه مواد غذایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین 89 هزار و 326 کیلوگرم فرآورده های خام دامی ضبط و 86 هزار و 582 کیلو گرم معدوم گردید.

دکتر رمضانی افزود: این در حالی است که تعداد حجم کاری بر حسب نفر ساعت در طول طرح (اکیپ سیار و ثابت ) 26 هزار و  352 نفر ساعت می باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین ضمن قدردانی از کلیه همکاران شاغل در دامپزشکی استان از دستگاه های فوق الذکر که در اجرای این طرح مشارکت داشتند نیز تقدیر و تشکر کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه