ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پیش‌بینی ۲۵۰ هزار نفر شب اقامت در مشهد برای ایام عید فطر

اترک/ معاون هماهنگی مدیریت امور زائرین استانداری استان خراسان رضوی از پیش‌بینی بیش از ۲۵۰ هزار نفر شب اقامت برای ایام عید فطر در مشهد خبر داد.

حجت گنابادی‌نژاد در خصوص وضعیت ورود زائران در عید فطر اظهار کرد: ورود زائران به مشهد در عید فطر به لحاظ آماری قابل پیش‌بینی نیست، اما با توجه به افزایش روزهای تعطیلی عید فطر به یک هفته، بهبود شرایط کرونایی، وضعیت مطلوب هوا و عدم سفر مردم در ۲ سال گذشته و نوروز ۱۴۰۱، پیش‌بینی ما این است که در عید فطر با حجم قابل توجهی از زائران مواجه خواهیم شد.

 

وی در خصوص وضعیت اسکان زائران در مشهد افزود: مطابق گزارشی که از اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی دریافت کردیم، ظرفیت واحدهای اقامتی مشهد رو به تکمیل است. همکاران‌مان در اداره‌کل میراث فرهنگی، فرمانداری و آموزش‌وپرورش در صددند تا ظرفیت‌های مکمل را برای اسکان زائران فراهم کنند. بیش از ۲۵۰ هزار نفر شب اقامت، ظرفیت اقامتی در مشهد برای ایام عید فطر پیش‎‌بینی شده است که ۱۱۸ هزار ظرفیت اقامتی مربوط به واحدهای رسمی است.

 

معاون هماهنگی مدیریت امور زائرین استانداری استان خراسان رضوی در خصوص مصوبات جلسه استاندار خراسان رضوی با وزیر میراث فرهنگی گفت: در این جلسه در مورد ۳ محور بحث شد. از آنجا که در مشهد در تمامی ایام سال میزبان زائران هستیم و دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان به صورت دائمی فعالیت دارد، تقاضا داشتیم تا وزارت میراث فرهنگی پشتیبانی جدی‌تری از ستاد خدمات سفر خراسان رضوی داشته باشد.

 

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: پیگیری مصوبات شورای ملی زیارت و پیگیری اختلافات میان اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با سایر نهادها در این جلسه مطرح شد تا با روند سریع‌تری رسیدگی به این موارد انجام شود. عزت‌الله ضرغامی برای حل مشکلات قول مساعدت داد؛ همچنین بنا شد یک گروه زیارت در وزارتخانه ایجاد کنند تا توجه بیشتری به ظرفیت‌های زیارت در وزارت‌ میراث فرهنگی شود.

 

برای غنی‌سازی اوقات زائر خارج از حرم باید برنامه‌هایی پیش‌بینی شود

وی در خصوص نشست هم‌اندیشی پارکهای تمدنی شهرهای زیارتی با افق تولید دانش‌بنیان با ارائه مشاوران و محققان شرکت‌های فناور، خاطرنشان کرد: رویکرد ما مبتنی بر تولید دانش‌بنیان در حوزه زیارت و فرهنگ است. بخشی از تامین نیازمندی‌های زائر به پشتیبانی‌ها و خدمات فرهنگی باز می‌گردد، که در این بخش نیاز داریم تا از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های فرهنگی استفاده کنیم. بخش زیادی از وقت زائران در بیرون از حرم سپری می‌شود. باید برای غنی‌سازی اوقات زائر در خارج از حرم رضوی نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شود.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌ای تحت عنوان پارک‌های موضوعی و تمدنی داشتند و گزارشی از آنچه که در دنیا توسط ادیان و مذاهب مختلف استفاده شده، ارائه شد. امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای تامین نیازمندی‌های زائر در مشهد و اطراف مشهد استفاده کنیم./ایسنا

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه