ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش ۲۲درصدی مصرف گاز در خراسان شمالی

اترک: مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با افزایش هوای سرد و کاهش دما طی چند روز گذشته از 28 دی ماه تا اوایل بهمن ماه میزان مصرف گاز در خراسان شمالی را 22 درصد افزایش داد.

به گزارش اترک، احمد مومنی اظهار کرد: با افزایش هوای سرد و کاهش دما طی چند روز گذشته از ۲۸ دی ماه تا اوایل بهمن به طور متوسط میزان مصرف گاز در خراسان شمالی به صورت روزانه در بخش خانگی و تجارتی جهت مصرف گرمایشی به ۵ میلیون و ۳۰۰ متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش مصرف پیدا کرده است، گفت: این در حالی است که متوسط مصرف روزانه در بهمن ماه سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ متر مکعب در بخش مصرف خانگی و تجاری جهت گرمایشی داشته ایم.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه اولویت تامین گاز در شرکت ملی گاز با مصرف خانگی جهت گرمایش است، افزود: براین اساس قطعا با افزایش مصرف، افت فشار ایجاد خواهد شد، اما مدیریت به این شکل است که هیچ گونه قطعی در مصرف گاز خانگی و تجاری رخ ندهد.

مومنی سه نکته اساسی در حوزه گاز در فصل های سرد را شدت، مدت و وسعت سرما اشاره کرد و گفت: قابل به ذکر است که سرمای اخیر، تمام ویژگی ها را به همراه داشته، زیرا تقریبا تمام نقاط کشور درگیر برف و کولاک و سردی هوا شدند، براین اساس میزان مصرف در سراسر کشور افزایش دارد و افت فشار رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بالارفتن میزان مصرف گاز و اولویت تامین مصرف خانگی، محدودیت ها برای صنایع در سراسر کشور لحاظ می شود، تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه شیروان به صورت کامل صفر و پتروشیمی و سیمان محدود شده اند اما قطعی ۱۰۰ درصدی ندارند.

مومنی با اشاره به اینکه نعمت گاز یک ثروت ملی است، بیان داشت: زمانی که گاز تنها برای خام سوزی و گرمایش استفاده شود در واقع از عرصه تولید خارج می شود، بهترین حالت این است که با صرفه جویی گاز در بخش خانگی، گاز به صنایع و تولید منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه ها برای صرفه جویی در میزان مصرف گاز بر این روال است که پیش از گرم نگه داشتن محیط، شرایط پوشش مناسب با فصل را داشته باشند، اتاق های که نیاز به استفاده ندارند درب ها را ببندند و سیستم گرمایشی را خاموش، از پنجره دوجداره و ضخیم، نایلون پشت پنجره ها استفاده کنند، اگر در مدت طولانی منزل نیستند، گاز را قطع  کنند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه