ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بافت ۱۳۷ تخته فرش نفیس توسط بانوان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

اترک: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ شمالی گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد طی ۹ ماهه امسال موفق به بافت ۱۳۷ تخته فرش نفیس شدند.

به گزارش اترک، مجید الهی راد با اعلام بافت ۱۳۷ تخته فرش نفیس توسط زنان تحت حمایت کمیته امداد استان، اظهارکرد: هم اکنون حدود هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند.

وی گفت: این بانوان طی ۹ ماهه امسال موفق به تولید و بافت ۱۳۷ تخته فرش به متراژ ۷ هزار و ۷۵۰ متر مربع شدند.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ شمالی با بیان اینکه بافت فرش، حدود ۶ میلیارد تومان درآمد عاید بافندگان مددجوی این نهاد کرده است، افزود: هم اکنون ۷۰۰ طرح اشتغال در حوزه فرش و صنایع دستی در این نهاد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع طرح های فعال در این حوزه ۱۰۰ طرح خاصه در حوزه راهبری شغلی فعالیت دارد.

الهی راد ادامه داد: استفاده از ظرفیت راهبران شغلی در جهت‌دهی به توسعه طرح‌های قالی‌بافی و افزایش درآمد مددجویان تاثیرات بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون اقدامات شایانی در حوزه فرش شهرستان راز و جرگلان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه صورت گرفته است، یادآور شد: برنامه‌ریزی در جهت احداث کارگاه‌های پرداخت و رنگ ریزی فرش و ایجاد فروشگاه‌های عرضه مواد اولیه در مناطق کم برخوردار ازجمله منطقه جرگلان در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ شمالی به مجموع اقدامات حمایتی این نهاد در حوزه فرش اشاره کرد و افزود: طی نیمه نخست امسال بیش از ۱۵۰ بسته لوازم موردنیاز قالی‌بافان بین کارآفرینان این حوزه توزیع‌شده است و همچنین به‌‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه