ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

نقشه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ کشور

اترک/ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با بیان اینکه برنامه تولید ۵۵ میلیون تن تولید فولاد برای افق ۱۴۰۴ کشور در نظر گرفته شده است.

محمدیاسر طیب‌نیا در آئین گرامیداشت بیست و نهمین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه، با بیان اینکه امروز برای خانواده ما روز مهمی است، اظهار کرد: فولاد مبارکه با همت فولادمردان، روحیه جهادی و اراده آهنین آنان شکل گرفت که ما امروز میراث‌دار آن‌ها هستیم؛ این مجموعه افتخارات زیادی داشته اما برای بقای این افتخارات نیازمند یک حرکت جدید و یک اتفاق بزرگ هستیم.

وی با بیان اینکه امروز فولاد مبارکه به الگوی ملی بنگاه‌داری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: همچنان که فولاد مبارکه طی دهه‌های گذشته موجب اتفاقات خوب بوده است، امروز هم باید منشأ اتفاق بزرگ دیگر شود.

 

انسان‌های بزرگی در شکل‌گیری فولاد مبارکه نقش داشته‌اند

وی اذعان داشت: فولاد مبارکه صرفاً یک کارخانه نیست و در گذر سال‌های گذشته به منشأ تحولات بنیادین در اقتصاد و صنعت کشور مبدل شده است؛ اگر بخواهیم فولاد مبارکه تا ۵۰ سال آینده همچنان سرآمد باشد، باید رمز موفقیت‌مان در ۳ دهه گذشته را مرور و جایگاه و مسیرمان برای ۵۰ سال آینده را ترسیم کنیم.

طیب‌نیا اضافه کرد: داشتن چشم‌انداز توسعه کمی و حفظ سهم تولید فولاد کشور برای فولاد مبارکه کافی نیست و باید برای افق‌های دیگری برنامه‌ریزی کنیم؛ ما باید در ابعاد مختلف توسعه کشور را رقم بزنیم که در این راستا سرمایه انسانی نخستین محور و رمز موفقیت فولاد مبارکه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد، نظام مشارکتی و بهبود مستمر، داشتن چشم‌انداز متعالی، برنامه محور بودن، حرکت دقیق بر اساس برنامه، بسیج همگانی نیروها در برنامه‌ریزی و نظام‌های تحولی مشارکت، همه اینها در کنار روحیه جهادی، انقلابی و انگیزه و نیت پاک الهی کارکنان باعث شده که فولاد مبارکه در این نقطه قرار بگیرد.

طیب‌نیا با بیان اینکه انسان‌های بزرگی در شکل‌گیری فولاد مبارکه نقش داشته‌اند، افزود: یکی از رموز موفقیت فولاد مبارکه این است که در آن انسان‌ها و افکار بزرگی وجود داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه این سرزمین از قرون گذشته تاکنون مهد صنعت بوده است، ادامه داد: اگر بخواهیم این راه را ادامه دهیم و حافظ بقای فولاد مبارکه باشیم، باید اهداف بزرگی را دنبال کنیم؛ شرایط عمومی کشور از لحاظ صنعتی و اقتصادی به‌ویژه در صنعت فولاد، در شرایط مطلوبی قرار داشته و کارهای زیربنایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از معادن سنگ آهن و منابع گازی و سابقه دیرینه در صنعت فولاد از ۵۰ سال گذشته تاکنون شرایطی را ایجاد کرده که این صنعت به یکی از صنایع موفق کشور تبدیل شود اما اگر امروز به درستی عمل نکنیم، همین موفقیت‌ها نیز نتیجه عکس خواهد داد.

 

نقش مهم فولاد مبارکه در تولید ناخالص ملی

محمد یاسر طیب‌نیا با بیان اینکه برنامه تولید ۵۵ میلیون تن تولید فولاد برای افق ۱۴۰۴ کشور در نظر گرفته شده است، گفت: فولاد مبارکه از تولید ۲.۵ میلیون تنی ابتدای راه‌اندازی به ۱۰ میلیون تن فعلی رسیده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه، ورود شرکت‌های معدنی به تولید فولاد را قابل توجه دانست و گفت: تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های موجود به اهمیت و جایگاه فولاد مبارکه برای رشد اقتصادی کشور افزوده است.

وی با اشاره به سهم یک درصدی فولاد مبارکه در تولید ناخالص کشور بیان کرد: امروزه بیشتر از نام کشورها نام صنعت‌ها و بنگاه‌ها شنیده و شناخته می‌شود و درآمد بعضی از این بنگاه‌ها و شرکت‌ها به مراتب از کل اقتصاد کشور ما و درآمد نفتی ما بیشتر است؛ ما با چنین دنیایی مواجهیم و اگر قرار باشد در کشور کسانی این گام‌ها را بردارند، چه صنعتی بهتر از فولاد مبارکه است؟

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین افزود: اگر کشور اسکله بزرگ نیاز دارد و اگر شبکه ریلی توسعه بیشتر می‌خواهد فولاد مبارکه باید برای این موضوع فکر کرده و اقدام کند؛ صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه باید این کارها را انجام دهند و این در حالی است که شرکت‌هایی بقا پیدا می‌کنند که در توسعه تکنولوژی فعال هستند.

 

فولاد مبارکه پاک‌ترین صنعت کشور است

وی در ادامه بیان داشت: توسعه مداوم کمی، کیفی و متوازن، تکنولوژی، نوآوری و توسعه پایدار، سرلوحه کار فولاد مبارکه است؛ تولید محصولات جدید با همت متخصصان داخلی این شرکت باعث افتخار ماست اما متأسفانه امروز همراستا با هدف‌گیری‌های دشمن، یک موج صنعت‌ستیزی در کشور راه افتاده و علیه صنعت ایجاد شده است، صنعتی که نجات‌بخش اقتصاد کشور است.

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن بیان اینکه بسیاری از صنایع الزامات توسعه یافتگی را به موقع رعایت نکردند گفت: متأسفانه برخی، بحران‌های آلودگی و کم‌آبی را به گردن صنعت می‌اندازند؛ در حالی که این موضوع خلاف واقع بوده و این در حالی است که در ابتدای دی‌ماه امسال و در اوج آلودگی سایر شهرها، هوای پاک شهر مبارکه نشان‌دهنده عدم آلایندگی فولاد مبارکه بود.

طیب‌نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه پاک‌ترین صنعت کشور است، تأکید کرد: ما باید در این حوزه الگوی صنعت سبز در کشور باشیم و نشان دهیم که صنعت می‌تواند دوست‌دار محیط زیست باشد؛ باید نشان دهیم که می‌توانیم مزایای صنعت را داشته باشیم و معایب آن را حذف کنیم، اکنون تمامی خروجی‌های فولاد مبارکه شبانه‌روزی در حال پایش لحظه‌ای است و نتایج نشان می‌دهد که برخی از این مقادیر که ثبت شده حتی از استانداردهای محیط زیست بالاتر است.

وی در خصوص در موضوع توسعه سرمایه انسانی که یکی از مهمترین ارکان مجموعه فولاد مبارکه است نیز گفت: باید بگوییم که نخستین محور توسعه، توسعه سرمایه انسانی است. اگر امروز به جایی رسیده‌ایم به خاطر سرمایه انسانی ماست. هرگاه از نظر فرهنگ سازمانی، روحیه کاری و جهادی به جایی رسیدیم که در دنیا سرآمد باشیم آنگاه می‌توانیم با فولادسازان و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جهانی به رقابت بپردازیم و باید قبل از هر چیز این اتفاق بیافتد.

 

با محدودیت بیش از ۶۰ درصدی مصرف گاز مواجه شده‌ایم

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با بیان اینکه همه باید متوجه شوند که کار درست چیست و در همان جهت با روش درست کار کنند، بیان داشت: باید حواشی را از فولاد مبارکه دور کنیم؛ علاوه بر این هم درست کار کنیم و هم نیت خود را درست کنیم.

وی با اشاره به ضرورت الگو بودن فولاد مبارکه در همه جایگاه‌ها اظهار کرد: فولاد مبارکه در حوزه انرژی باید به فکر مصرف بهینه، صرفه‌جویی و بالا بردن میزان تولید باشد؛ علاوه بر این، هر یک از ما به عنوان یک شهروند، باید الگوی مصرف انرژی را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه با محدودیت بیش از ۶۰ درصدی مصرف گاز مواجه شده‌ایم، گفت: مصرف روزانه گاز خانگی در استان اصفهان به ۶۰ میلیون مترمکعب رسیده و این در حالی است که اگر تنها ۶ میلیون مترمکعب گاز به میزان گاز اختصاص‌یافته به فولاد مبارکه اضافه می‌شد، این صنعت می‌توانست ظرفیت تولید خود را کامل کند؛ خسارت ناشی از کمبود گاز مورد نیاز در فولاد مبارکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

 

جبران کمبود گاز صنایع با صرفه‌جویی ۵ تا ۱۰ درصدی مصارف خانگی

وی خاطرنشان کرد: وقتی از ضرورت فرهنگ‌سازی صحبت می‌کنیم، نتیجه‌اش این است که به این نکته توجه داشته باشیم که با صرفه‌جویی ۵ تا ۱۰ درصدی گاز در مصرف خانگی می‌توان کمبود گاز صنایع را جبران کرد که ما به عنوان خانواده بزرگ فولاد مبارکه باید مروج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: هریک از کارکنان شرکت فولاد مبارکه در هر جایگاهی باید بهترین باشند تا بتوان تحول بزرگی را رقم زد؛ این یعنی هر کسی سعی کند تغییری هرچند کوچک را در خود ایجاد کند که اگر این اصل را رویکرد خود قرار دهیم، شاهد ایجاد تحول بزرگی در کشور خواهیم بود؛ باید ایمان داشته باشیم که رسیدن به قله‌های پیشرفت در توان ما وجود دارد و باید با همت بلند و روحیه جهادی به آن‌ها برسیم./مهر

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه