ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تأخیر در انتخاب استاندار خراسان شمالی آسیبی بر پیکر توسعه و پیشرفت

اترک: خراسان شمالی به قدر کافی در شاخص‌های توسعه ای از سایر استان‌ها جا مانده و اکنون هم تاخیر در انتخاب استاندار به طور حتم اسبی جدی بر پیکره توسعه و پیشرفت این بخش از شمال شرق کشور وارد می‌کند.

به گزارش اترک، خراسان شمالی سالهاست که از تغییر مکرر استانداران ضربه خورده به طوریکه در چهار سال گاهاً شاهد تغییر سه استاندار بوده ایم! استانی که بارها گفته ایم تبدیل به محل رزومه سازی و آزمایشگاه مدیران شده است.

تغییر مکرر استاندار در خراسان شمالی به قدر کافی مردم این استان را رنجیده خاطر کرده و اکنون هم تاخیر در انتخاب استاندار با دولت جدید به طور حتم آسیبی جدی بر پیکره توسعه و پیشرفت این خطه از شمال شرق کشور وارد خواهد کرد.

بیش از سه ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد و پس از انتخابات و انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور بارقه امیدی در دل مردم به وجود آمد و وی در قوه قضاییه عملکرد درست خود را به خوبی نشان داد و اکنون هم که سکان قوه مجریه را در دست دارند مطالبات و انتظارات از دولت مردمی بسیار است.

خراسان شمالی یکی از استان‌هایی به شمار می‌رود که بیش از همه استان‌ها در بحث توسعه و توزیع مناسبات مدیریت زیان دیده اما هر طور که با این استان برخورد شده، مردمانش همچنان وفادار به نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و تنها به خاطر نظام اسلامی و مقام معظم رهبری رنج‌ها را تحمل و امیدوار به آینده ای روشن هستند. با وجود مشکلات توسعه ای، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... بسیاری که خراسان شمالی با آن مواجه است یکی از توقعات مردم سرزمین اقوام و فرهنگ‌ها، انتخاب استانداری لایق، جوان، متعهد، توانمند، عملگرا و... برای سکانداری و هدایت استان خراسان شمالی به سمت توسعه، آبادانی و رفع مشکلات است آن هم استانداری که تا پایان راه بماند و میانه راه برنامه‌هایش را ناتمام نگذارد، استاندارانی که فقط مصوبات کاغذی، وعده‌های بی عمل، فرصت‌های بی ثمر و مدعی توسعه باشند شاید عامل پسرفت باشند اما پیشرفت هرگز!

خراسان شمالی تا به امروز ضربه‌های زیادی از برخی مدیران مدعی توسعه خورده است و در حال حاضر هم وضعیت نابسامان این استان ظرفیت پذیرش تاخیر در انتخاب استاندار را ندارد.

البته تاکنون گزینه‌هایی برای تصدی استانداری خراسان شمالی مشخص شده و صحبت از انتخاب گزینه‌های نهایی برای تصدی استانداری بوده که هنوز خبری از استاندار جدید نیست! هرچه انتخاب استانداران دیرتر انجام شود، به همین نسبت انتخاب مدیران کل، فرمانداران و روسای اداری شهرستان‌هان نیز با تاخیر صورت می‌گیرد و مردم هم دیرتر شاهد تحول دولت کنونی خواهند بود.

ناگفته نماند با نگاه به روند انتخاب استانداران استان‌های دیگر متوجه خواهیم شد که افراد بومی برای به دست گرفتن سکان هدایت استان انتصاب شده اند که به حق حرکتی درست و منطقی بوده و امیدواریم برای خراسان شمالی چنین حرکتی انجام شود چرا که فرد بومی بیشتر از فرد غیر بومی پتانسیل، توانایی، شناخت موانع، نیروی انسانی، تصمیم گیری درست و ... دارد.

تاخیر در انتخاب استاندار خراسان شمالی علاوه بر اینکه نارضایتی و گلایه مندی مردم استان را به همراه داشته موجب انتقاد و گلایه نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز شده است به طوریکه سید محمد پاکمهر عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی چندی پیش در گفتگو با یکی از رسانه‌های استان گفته بود: «هیچ گزینه‌ای برای استانداری خراسان شمالی نهایی نشده و از تأخیر در فرایند انتخاب استاندار گلایه‌مند هستیم. در ابتدای تشکیل دولت٬ وزارت کشور از مجمع نمایندگان استان خواست که افراد مد نظر را برای استانداری پیشنهاد دهیم. در همین راستا 5 گزینه به وزارت کشور معرفی شد که هیچ کدام از گزینه‌ها انتخاب نشدند. از فرایند انتخاب استاندار بی‌خبر هستیم و مشخص نیست وزارت کشور چه برنامه‌ای برای خراسان شمالی دارد و البته عدم انتخاب استاندار ضربه‌هایی را به خدمات عمومی در استان وارد کرده و همه گلایه‌مند هستند. متاسفانه روند انتخاب استاندار خراسان شمالی بسیار دیر شده و در حوزههای مختلف اداری شاهد سردرگمی و بلاتکلیفی هستیم و این موضوع باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود»

امان الله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکری به دولت و وزارت کشور گفته بود: «استان خراسان شمالی در بیشتر شاخص‌ها رتبه آخر را در میان استان‌ها دارد. چرا با وجود اینکه تعیین تکلیف استاندار این استان باید زودتر انجام می‌گرفت، اما تاکنون استاندار خراسان شمالی تعیین تکلیف نشده است و مدیران استان بلاتکلیف هستند که این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی شده است. هر چه زودتر وضعیت استاندار خراسان شمالی تعیین تکلیف شود.»

امروز هم روز مجلس شورای اسلامی است و روزی که به نام نمایندگان مردم در خانه مردم ثبت شده است، روزی که به نمایندگان یادآور می‌شود تا برای چه اقدام و هدفی انتخاب و گردهم آمده اند، در این روز مردم خراسان شمالی از نمایندگان خود در خانه ملت خواستار تعیین تکلیف و پیگیری وضعیت خراسان شمالی هستند تا هر چه زودتر استانشان از بلاتکلیفی و آسیب از عدم انتخاب استاندار رها شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه