ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صنایع خراسان شمالی حدود ۴۳ میلیون لیتر مازوت دریافت کردند

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی گفت: صنایع استان تاکنون ۴۲ میلیون و ۸۳۲ هزار لیتر مازوت (نفت کوره) برای مصرف زمستانه خود دریافت کرده اند و تامین این سوخت برای این بخش ادامه دارد.

به نوشته ایرنا، مجتبی شکوری اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین نفت کوره مورد نیاز صنایع استان وجود ندارد و از تولیدکنندگان انتظار می‌رود با توجه به برودت هوا و احتمال قطعی و یا محدود شدن مصرف گاز صنایع، زودتر برای تامین سوخت دوم اقدام کنند.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی افزود: مازوت مورد نیاز صنایع به وسیله پیمانکار تامین و در اختیار این تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه امسال، شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم ۲ میلیون لیتر مازوت، سیمان بجنورد ۸۳۲ هزار لیتر مازوت و نیروگاه شیروان هم ۴۰ میلیون لیتر از این سوخت را دریافت کرده است.

شکوری افزود: نیروگاه شیروان به میزان مصرف یک ماه سوخت مازوت تامین و ذخیره سازی کند البته با پیگیری‌های انجام شده، آلومینای ایران و سیمان هم می‌توانند مازوت مورد نیاز ۳۰ روز را تامین و ذخیره سازی کنند تا در فصل سرما مشکل نداشته باشند.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون محدودیت برای تامین سوخت مازوت مورد نیاز صنایع وجود ندارد و انتظار می‌رود واحدهای تولیدی بویژه صنایع بزرگ در این زمینه تعجیل داشته باشند. 

براساس این گزارش پتروشیمی خراسان، سیمان بجنورد، نیروگاه شیروان و آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم صنایع بزرگ در استان هستند که باید نسبت به ذخیره سازی سوخت مازوت اقدام کنند. 

در خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.

کاهش دمای هوا در زمستان در برخی از سال‌ها سبب می‌شود تا شرکت گاز برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مصرفی مشترکان خانگی، نسبت به محدود و قطع کردن گاز صنایع مبادرت داشته باشد. در این شرایط صنایع از نفت گاز و یا مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند. 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه