ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مسئولیت محمد بنا و شاگردانش سنگین‌تر شد

پرونده رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ در حالی برای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بسته شد که این دوره از مسابقات رکوردهای جدید و تاریخی را برای این تیم به همراه داشت.

چندی پیش تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در پایان رقابت‌های جهانی موفق به کسب چهار مدال طلا و دو مدال برنز شد تا بعد از روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. این رقابت‌ها طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که شاگردان محمد بنا در پایان توسط میثم دلخانی (وزن ۶۳ کیلوگرم)، محمدرضا گرایی (وزن ۶۷ کیلوگرم)، محمدهادی ساروی (وزن ۹۷ کیلوگرم) و علی اکبر یوسفی (وزن ۱۳۰ کیلوگرم) به مدال طلا رسیدند و محمدعلی گرایی (وزن ۷۷ کیلوگرم) و پژمان پشتام (وزن ۸۲ کیلوگرم) هم صاحب مدال برنز شدند.

البته این دوره از رقابتها به جز عنوان نایب قهرمانی، دستاوردهای تاریخی و بی سابقه‌ای هم برای کشتی فرنگی ایران به همراه داشت که مهمترین آن کسب چهار مدال طلا بود. رکوردی که در طول تاریخ ۷۰ ساله برگزاری رقابتهای جهانی بی سابقه بود و شاگردان محمد بنا توانستند در جهانی ۲۰۲۱ نروژ به این مهم دست یابند.

دومین اتفاق مهم و تاریخی این دوره از رقابت‌ها برای تیم ایران نیز کسب مدال طلای سنگین وزن بود که برای نخستین بار توسط علی اکبر یوسفی کسب شد. این جوان بااخلاق و پر تلاش تیم ملی که دست تقدیر او را در ترکیب تیم اعزامی به نروژ قرار داد، تنها چند روز قبل از اعزام، جایگزین امین میرزازاده شد که به دلیل ابتلا به کرونا از همراهی تیم ملی بازماند. اما یوسفی به بهترین شکل از این فرصت طلایی استفاده کرد و ضمن کسب عنوان قهرمانی، نخستین طلای سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار رقابت‌های جهانی را هم بنام خود زد.

سومین رکورد کشتی فرنگی در این مسابقات نیز در آخرین روز به نام محمدرضا گرایی زده شد. این جوان ریزنقش شیرازی هم توانست در نروژ رکوردی تاریخی ثبت کند و در طول یکسال، هم در بازی‌های المپیک و هم در مسابقات جهانی به مدال طلا برسد. موفقیتی که در کشتی ایران بی سابقه بود و حالا محمدرضا گرایی از پس این کار بر آمد و نامش در تاریخ ورزش ایران حک شد.

در این میان نباید از درخشش و موفقیت‌های دیگر ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی هم به سادگی گذشت، چراکه تمامی اعضای تیم به هر نحوی از کسب مدال طلا و برنز گرفته تا حداقل امتیاز، برای عنوان نایب قهرمانی تیم ایران زحمت کشیدند و چنین موفقیتی را رقم زدند.

مطمئناً از این پس مسئولیت محمد بنا، کادر فنی و شاگردانش در رویدادهای بعدی بسیار سنگین‌تر خواهد بود و حالا همه از کشتی فرنگی ایران انتظار دارند در حد و اندازه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ ظاهر شوند و باز هم در میادین بین المللی بدرخشند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه