ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پاییز غبارآلود درراه کرمانشاه است؟

اترک/معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست استان کرمانشاه درباره احتمال غبارآلود بودن هوای کرمانشاه در پاییز امسال هشدار داد.

فرشاد فتاحی با اشاره به پیش‌بینی‌ها مبنی بر کم بارش بودن پاییز امسال، اظهار کرد: این امر می‌تواند احتمال غبارآلود بودن هوا در فصل پاییز امسال را تشدید کند.

وی بابیان اینکه در استان کرمانشاه عمده آلودگی هوا ناشی از ریز گردها است، یادآور شد: تاکنون کانون ریز گرد فعالی در استان شناسایی نشده و ریز گردهایی که به سمت ما می‌آید از خارج مرزهای کشور و از سمت عراق، سوریه و شمال عربستان سعودی است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در فصل پاییز حرکت جبهه‌های هوا از سمت غرب و جنوب غربی به سمت شرق است، افزود: با این شرایط احتمال بر خواستن ریز گردها و حرکت آن‌ها به سمت منطقه ما در اثر تلاطم هوا وجود دارد.

به گفته فتاحی، به دلیل خشکسالی های کم‌سابقه‌ای که با آن مواجه بوده‌ایم، احتمالاً چشمه‌های ریز گردها تقویت‌شده و می‌تواند توده‌های گردوغبار را راهی منطقه ما کند.

وی معتقد است، برای اینکه کاهش بروز گردوغبار را داشته باشیم، تنها وقوع بارندگی در استان و کشور ما کافی نیست و باید بارش کافی در کشورهایی که کانون ریز گرد دارند نیز اتفاق بیافتد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست استان کرمانشاه همچنین درباره احتمال بروز آلودگی در روزهای سرد به دلیل وارونگی نیز هشدار داد و تأکید کرد: البته این آلودگی در کرمانشاه سهم بسیار کمتری نسبت به ریز گردها دارد.

فتاحی بروز آلودگی ناشی از وارونگی را مربوط به زمانی دانست که هم هوا سرد باشد و هم صنایع بزرگ از سوخت‌هایی مانند مازوت استفاده کنند.

وی اشاره‌ای هم وضعیت آلودگی ناشی از ریز گردها در کرمانشاه در نیمه اول امسال داشت و گفت: در بهار و تابستان امسال هوای کرمانشاه ۹ روز غبارآلود بود.

به گفته معاون محیط‌زیست استان کرمانشاه، از این تعداد شش روز غیراستاندارد مربوط به فصل بهار و سه روز مربوط به تابستان بوده است./ایسنا

 

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه