ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تجهیز پنج کتابخانه خراسان رضوی به بخش ویژه نابینایان

اترک/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: پنج باب کتابخانه در سطح استان شامل کتابخانه عمومی امام علی (ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد دارای بخش نابینایان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است تا افرادی را به یادآوریم که محروم از دیدن جهان با چشم ظاهری بوده و با چشم درون قادر به حس و لمس نعمت‌های خداوند هستند.

وی ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص را یکی از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی برشمرد و افزود: امروز رسالت کتابخانه‌ها به‌عنوان فرهنگ‌سراهای اجتماعی ارائه خدمات کتابخانه‌ای و رفع نیازهای اطلاعاتی مردم در همه مناطق و برای همه اقشار جامعه است.

سبزیان تصریح کرد: در راستای تحقق و دست‌یابی به این هدف مهم پنج باب کتابخانه در سطح استان شامل کتابخانه عمومی امام علی (ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد دارای بخش نابینایان است.

وی بابیان این‌که سه کتابدار نابینا در استان در این بخش‌ها در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها درمجموع با ۳۱۳۵ نسخه کتاب بریل، ۳۵ هزار و ۳۵۲ نسخه کتاب گویا، چهار نسخه نشریه و بالغ‌بر ۸۰۰ عضو فعال مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: تجهیزات بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی شامل ابزار درشت‌نمای الکترونیکی، لوح و قلم بریل، هارد اکسترنال، ماشین‌تحریر و چاپگر بریل، تجهیزات رایانه‌ای و دستگاه ضبط صدا است. مجهزترین بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) است که علاوه بر تجهیزات و منابع مرسوم با در اختیار داشتن چاپگر مخصوص کتاب‌های بریل، از زمان افتتاح در سال بهمن‌ماه ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۷۰ نسخه جزوه چاپ و در اختیار مراجعان قرارگرفته است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه