ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آقای استاندار، از بیمارستان صحرایی رازوجرگلآن چه خبر؟

شهرستان رازوجرگلان یکی از شهرهای محروم استان و کشور محسوب می‌شود که از نداشتن بیمارستان رنج می‌برد، استاندار خراسان‌شمالی اعلام کرد با پیگیری‌های وی، قول ساخت بیمارستان صحرایی را از فرمانده نیروی زمینی ارتش گرفته است، اما باگذشت چند روز از موعد مقرر هنوز از بیمارستان خبری نیست.

به گزارش فارس، شهرستان رازوجرگلان یکی از شهرهای محروم استان و کشور محسوب می‌شود که در کنار کمبودهای شدیدی که در بخش‌های مختلف دارد، نبود بیمارستان در این شهرستان که فاصله حدود ۱۰۷ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد، یکی از معضلات و آسیب‌های مهم بر سلامت مردم این شهرستان است.

تاکنون وعده‌های مختلفی از سمت مسئولین دولتی و نمایندگان استان برای ساخت بیمارستان مجهز برای این شهرستان داده‌شده است اما تاکنون هیچ‌یک از این قول‌ها عملی نشده است و همچنان این شهرستان ۶۰ هزارنفری فاقد بیمارستان است.

بیستم مردادماه سال جاری سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خراسان‌شمالی سفر و از طرح‌ها و پادگان شهید دلجویان بجنورد بازدید کرد، در این سفر پس از توضیح در مورد شهرستان محروم رازوجرگلان، سرتیپ حیدری قول ساخت یک بیمارستان صحرایی ۶۰ تختخوابی را توسط ارتش، ظرف یک ماه به مردم خراسان‌شمالی داد.

در هفته‌های گذشته نیز استاندار خراسان‌شمالی در جلسه‌ای که به مناسبت دومین سفر هیئت استانداری به شهرستان رازوجرگلان به دلیل محدودیت‌های کرونایی در محل استانداری برگزار شد اعلام کرد با پیگیری‌های وی بوده که فرمانده نیروی زمینی ارتش قول ساخت این بیمارستان صحرایی را به مردم استان داده است.

طبق وعده‌ای که در ۲۰ مردادماه داده شد این بیمارستان باید تا ۲۰ شهریور تکمیل می‌شد اما باگذشت بیش از یک هفته از وعده یک‌ماهه آقای استاندار، همچنان خبری از افتتاح بیمارستان در این شهرستان نیست.

 

+اخذ مجوز احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان

در ۲ سال گذشته نیز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در این شهرستان مطرح بود که تاکنون به‌جز اخذ مجوز اقدام خاصی نسبت به آن انجام‌نشده است.

محمد وحیدی نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان‌شمالی نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان محروم مرزی رازوجرگلان با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر که با قومیت‌های گوناگون و مذاهب اهل تسنن و تشیع نماد وحدت تحسین‌برانگیز در شمال شرق کشور واقع‌شده است، محروم‌ترین شهرستان استان به لحاظ امکانات پزشکی در خراسان‌شمالی محسوب می‌شود و احداث بیمارستان با حداقل ۶۴ تختخواب برای این شهرستان ضروری و حیاتی است.

وی افزود: فاصله مرکز این شهرستان با شهر آشخانه به‌منظور دستیابی به بیمارستان ۷۷ کیلومتر و با شهر بجنورد ۱۰۷ کیلومتر است که این موضوع برای دورترین نقطه این شهرستان به نزدیک‌ترین مرکز بیمارستانی به ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد و این فاصله طولانی در بسیاری از موارد موجب شد تا اتفاقات ناگوار به وقوع بپیوندد.

 

+پیگیری مسئولین مهم‌تر از وعده جدید

این نکته قابل‌تأمل است که اگر مجریانی مانند قرارگاه خاتم و یا ارتش برای اجرای پروژه‌ای در استان اعلام آمادگی می‌کنند، پیگیری این موضوع باید توسط مسئولین دولتی انجام گیرد نه مجری.

هرچند خراسان‌شمالی ازاین‌دست وعده‌ها کم به خود ندیده است اما ادامه دادن این سبک از وعده‌های بی‌سرانجام و بدون پشتوانه توهین به مردم شهرستان و استان قلم داد می‌شود.

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه