ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مرز مهران برای اربعین باز نیست

مرز مهران در حالی این روزها بسته و خروج زوار اربعین مثل سال‌های گذشته در آن انجام نمی‌شود که مسئولان در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت زوار هستند.

 در حالی درهای مرز مهران روی زوار عتبات عالیات بسته است، اما عده‌ای بی توجه به این موضوع خود را از راه دور و نزدیک به مهران رسانند که به شهرهای خود برگشت داده شدند.

برابر تصمیمات کلان کشور و همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس مهلک کرونا، مرزهای استان ایلام با کشور عراق همچنان بسته است و هیچ ترددی در آن صورت نمی‌پذیرد، لذا مرزداران این استان مرزی از هرگونه پیاده روی اربعین حسینی جلوگیری می‌کنند.

هیچ‌گونه مکانی در مرز برای اسکان و استراحت زائران وجود ندارد

فرماندار مهران  هم بر بسته بودن مرز تاکید کرد و افزود: هیچ گونه تردد زوار در مرز زمینی مهران صورت نخواهد گرفت.

مجید کاکی افزود: هیچ‌گونه مکانی در مرز برای اسکان و استراحت زائران وجود ندارد، سعی ما بر این است که افراد بلافاصله پس از ورود به خاک ایران به شهرهای محل سکونت خودشان بازگشت داده شوند.

وی تصریح کرد: امکاناتی که در مرز برای بازگشت زائران وجود دارد شامل تأمین خودرو برای خروج سریع از مرز، مواد غذایی اولیه و آب آشامیدنی می‌شود.

کنترل شدید مرز مهران

فرمانده مرزبانی ایلام اظهار کرد: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و مرزبانان عراقی مرزها را به شدت کنترل می‌کنند.

سردار کیاست سپهری افزود: اگر فردی به هر طریقی یا به هر شکلی بخواهد ورود غیرمجاز به مرز داشته باشد، توسط مرزبانان کشورمان دستگیر یا مرزبانان کشور عراق دستگیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: مرزبانی این استان مرزی با رصد اپتیکی و الکترونیکی، اطلاعاتی و فیزیکی از تردد زائران به مرز مهران جلوگیری می‌کند.

وی افزود: زائران بدانند که در شهر مهران هیچ امکانات رفاهی برای خدمت به زوار مهیا نیست و گیت های خروجی مهران برای خروج زوار همچنان بسته است.

سپهری اضافه کرد: از مردم عزیز و ولایتمدار کشور عزیزمان ایران اسلامی تقاضا داریم امسال مراسم مذهبی خود را در منزل برگزار کرده و حضور در پیاده روی اربعین حسینی (عرا به سال‌های بعد و پس از ریشه کن شدن این ویروس منحوس، موکول کنند.

از ورود زائران جلوگیری می‌شود

طبق اعلام ستاد اربعین استان ایلام در پنج نقطه ورودی استان از ورود زائران به استان ایلام جلوگیری می‌شود، همچنین در ستاد اربعین استان مصوب شد قرارگاه آب آشامیدنی از شنبه ۲۷ شهریور ماه برای بازگشت زوار آغاز به کار کند.

برپایی موکب پذیرایی برای برگشت زائران در پنج نقطه، راه اندازی ایستگاه سیار پمپ بنزین و گازوئیل، استقرار اکیپ‌های امدادی شرکت برق به طور شبانه روز و از همه مهمتر تدابیر ویژه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله اخذ تست کرونا از تمام زائران که مرز مهران را برای برگشت انتخاب می‌کنند از دیگر مصوبات ستاد اربعین در استان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان مهران بازدید کرد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستان مهران آمادگی لازم برای پذیرایی از زائرین برای اسکان و تغذیه و هم وسیله نقلیه را داشته باشند.

وی گفتمهمتر از همه وضعیت بهداشتی و قرنطینه افرادی است که تست کرونای آنها مثبت است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برگشت زائران از مرز مهران

سایر کمیته‌های اربعین در استان ایلام نیز از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برگشت زائران از مرز مهران خبر دادند. معاون عمرانی استاندار ایلام اظهار کرد: برای برگشت زوار از مرز مهران آمادگی وجود دارد و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

احمد کرمی بیان کرد: در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان، پشتیبانی، حمل و نقل و دیگر خدمات مرتبط با رعایت پروتکل بهداشتی برای برگشت زوار آمادگی در مرز مهران وجود دارد.

وی گفت: اعضای ستاد اربعین استان در شهرستان مهران مستقر شوند و تمهیدات لازم برای تهیه بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران از مرز مهران اندیشیده و برای اربعین امسال ۹۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه