ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در خراسان شمالی به بیمارستان ها با وضعیت خیلی بدحال

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه بیماران مبتلا به کرونا در این استان با وضعیت خیلی بدحال به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می کنند.

دکتر بیانی اظهارکرد: ۲۴.۱۲ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کمتر از ۲۴ ساعت جان خود را از دست داده اند و این به آن معنا است که تعدادی از این بیماران در بخش اورژانس فوت کرده که ناشی از آن می شود که خیلی دیر به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه کرده و یا به توصیه های نابخردانه برخی از افراد گوش کرده اند.

وی افزود: مراجعه دیرهنگام این بیماران به مراکز درمانی و با حال خیلی بد سبب شده تا تلاش های درمانی صورت گفته نیز برای بیماران خیلی موثر انجام نشود.

دکتر بیانی تاکیدکرد: بیماران مبتلا به کرونا با مراجعه زودهنگام خود به مراکز درمانی و جدی گرفتن توصیه های پزشکی این اجازه را بدهند که درصد مرگ هایی که در ۲۴ ساعت اول رخ می دهد، به صفر رسانده شود.

وی ادامه داد: بررسی درصد کاهش سطح هوشیاری در بیماران مبتلا به کرونا نشان از آن دارد که متوسط کشوری ۲.۶ و متوسط استانی رقم ۴.۱ درصد است که نشان دهنده آن است که بیماران ما با وضع خیلی بدحال به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مردم درخواست داریم تا به محض ایجاد کسالت به پزشک مراجعه و در صورت دستور بستری، حتما به بیمارستان ها مراجعه کنند.

وی گفت: درصد کشندگی ویروس کرونا در بیماران بستری در کشور ۱۱ و در خراسان شمالی ۷.۷۳ درصد و درصد کشندگی این ویروس به مراجعه بیمارستانی در کشور ۱.۸ و در خراسان شمالی ۱.۰۷ درصد بوده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یک دانشگاه گرید سه است و مقایسه آن با دانشگاه های گرید یک و دو اشتباه است، تصریح کرد: در دانشگاه های گرید یک و دو دستیاران پزشکی فوق تخصص هستند که این دانشگاه از این امکان محروم است و از سوی دیگر تعداد نیروهایی که در آن دانشگاه ها در حال فعالیت هستند در مقایسه با علوم پزشکی خراسان شمالی بسیار زیادتر است.

وی افزود: ضریب نیروی پرستاری به هر تخت در میانگین کشوری ۱.۳درصد است این در حالی است که این امر در خراسان شمالی با شیوع ویروس کرونا و اضافه شدن تخت ها به ۷۱ صدم درصد رسیده است.

به گفته دکتر بیانی در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ۱۴پزشک داخلی، شش پزشک عمومی، ۱۱ پزشک طب اورژانس، ۱۸ پزشک بیهوشی، ۴۶ پزشک عمومی و ۱۵۰ کارشناس در آزمایشگاه دارد.

وی ادامه داد: این درحالی است که هنوز به هفت پزشک داخلی، شش پزشک عفونی، ۱۲ پزشک طب اورژانس، چهار پزشک بیهوشی، ۱۲ پزشک عمومی و ۲۲ کارشناس آزمایشگاه نیاز دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه