ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

حساسیت به پنی سیلین مشکلی برای تزریق واکسن کرونا ایجاد می‌کند؟

یک متخصص ایمنولوژی گفت: به‌هیچ‌وجه چنین نیست که افراد حساس به پنی‌سیلین حتماً نسبت به واکسن‌ها نیز حساسیت داشته باشند.

مرضیه توکل درباره حساسیت‌ها و واکنش بدن افراد به واکسن کرونا، گفت: هرکدام از واکسن‌ها پس از تزریق ممکن است واکنش‌های آلرژیک را بروز دهند بنابراین افراد پس از تزریق واکسن ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در محل تزریق واکسن بمانند چون افرادی که در پایگاه‌های تزریق واکسن حضور دارند به‌خوبی توانایی مدیریت شرایط واکنش‌های آلرژیک رادارند.
توکل در پاسخ به اینکه آیا افرادی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند به واکسن کرونا هم حساسیت دارند؟ گفت: به‌هیچ‌وجه چنین نیست که افراد حساس به پنی‌سیلین حتماً نسبت به واکسن‌ها نیز حساسیت داشته باشند. مواد سازنده واکسن کاملاً متفاوت با سایر داروهاست و برای افرادی که به پنی‌سیلین یا هر داروی دیگری حساسیت دارند با تزریق واکسن‌های کرونا مشکلی ایجاد نمی‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان خاطرنشان کرد: البته افرادی که نسبت به مواد حاجب که هنگام برخی از تصویربرداری‌های رنگی به بدن تزریق می‌شود حساسیت دارند ممکن است نسبت به واکسن نیز واکنش نشان دهند./ایسنا

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه