ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پاسخ اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی به گلایه دامداران اینچه علیا؛

مراتع اینچه علیا در ممیزی جدید به بهره برداران عرفی واگذار شده است

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی با اعلام اینکه اداره کل منابع طبیعی استان، مراتع اینچه علیا را در اختیار غیر قرار نداده است، اعلام کرد: مراتع ممیزی شده فقط در اختیار بهره برداران عرفی قرار می‌گیرند.

به نقل از عصر اترک، اخیراً شماری از دامداران روستای اینچه علیا گلایه کردند که بخشی از مراتع این منطقه از چند سال قبل به دامداران عشایر استان گلستان واگذار شده و این در حالی است که دامداران بومی این منطقه با وجود دو هزار رأس دام از سطح مرتعی کمی برخوردار هستند که پاسخگوی تعلیف دام‌های این روستا نیست.
آنان عنوان کردند که تنها شغل اهالی این روستا، کشاورزی و دامپروری است و در حال حاضر تعلیف دام‌های این روستا به علت سطح مرتعی کم، دچار مشکل شده است. در همین باره، علی اسدی، رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی به گزارش در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در پاسخ به این گلایه دامپروران روستای اینچه علیا در شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: در قانون تعریف شده است که با انجام ممیزی مراتع برای شناسایی دامداران بهره بردار و صدور چرای دام برای آنها، دامداران بهره بردار شناسایی و تأیید شوند که دامداران بهره بردار شناسایی شده می‌بایست از سال 59 و به بعد در مراتع ممیزی شده به طور مستمر حضور داشته و بهره برداری کرده باشند. اسدی در ادامه گفت: بر اساس گزارش موجود، مساحت مراتع روستای اینچه علیا در شهرستان مانه و سملقان 17 هزار هکتار است که 15 هزار هکتار آن توسط بهره برداران این منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و دو قطعه مرتعی که هر یک شامل 500 هکتار هستند، از قبل از سال 59، دامداران بهره بردار استان گرگان از این دو قطعه مرتعی برای تعلیف دام‌های خود استفاده کرده‌اند.
وی در ادامه عنوان کرد: در راستای انجام ممیزی جدید نیز همکاران این اداره کل فرم شماره یک را میان بهره برداران منطقه اینچه علیا توزیع کرده‌اند تا آنان به سؤالات درج شده در فرم پاسخ دهند.
وی افزود: در عین حال، سه نفر به عنوان نماینده، توسط این بهره برداران انتخاب شدند تا بهره برداران عرفی منطقه را تأیید کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه