ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

زنگ خطر ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان

اترک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در پی ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به ایران و به ویژه گسترش شیوع آن در برخی استان‌های کشور این زنگ خطر به صدا درمی آید که باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیریم.

به گزارش اترک، سید احمد هاشمی اظهار کرد: انتقال شدت شیوع، درگیری و مرگ‌ومیر ویروس کرونای انگلیسی نسبت به کووید-۱۹ زیاد است و متاسفانه این ویروس بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان را درگیر می‌کند بنابراین باید بیش از پیش فاصله اجتماعی در پیاده روها و اماکن مختلف سرپوشیده و سرباز رعایت شود.
وی عنوان کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی، مشابه یکدیگر و شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها، در خانه ماندن، پرهیز از ترددهای غیرضروری و حضور در تجمعات و استفاده از ماسک از منزل تا منزل است.
هاشمی با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروز گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت مناسبی در بازارهای استان حاکم نیست، به طوری که حتی برخی فروشندگان از ماسک استفاده نمی‌کنند بنابراین بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در این ایام می‌تواند دوباره بیمارستان‌ها را پر از بیماران بدحال کند.
وی بیان کرد: از دورهمی‌ها پرهیز و از دیدار با افرادی که از مسافرت خارجی و استان‌های مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی آمده‌اند، خودداری کنید و شرایط را برای کادر بهداشت و درمان سخت‌تر از این نکنید.
هاشمی توصیه کرد: مردم عزیز در صورت مواجه با تنگی نفس، درد عضلانی و تب که از علایم اولیه بیماری کرونا است، به مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته مراجعه و یا با شماره ۴۰۳۰ تماس حاصل کنند و در این مدت نیز از دید و بازدید از فامیل و در آغوش گرفتن اعضای خانواده و دوستان و نزدیک شدن به دیگران خودداری کنند.
وی ادامه داد: در صورت تشدید علایم فوق همانند سرفه‌های شدید و ممتد، تب شدید و درد شدید قفسه سینه، فوراً به یکی از مراکز درمانی بیمارستانی مراجعه شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: اگر در استان نمونه مثبت کرونای انگلیسی شناسایی شود در اسرع وقت به مردم اعلام خواهیم کرد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه