ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

حواشی و بافت فرسوده شهرهای استان تاب زلزله‌های شدید را ندارند

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تاکیدکرد: حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی تاب زلزله‌های شدید را ندارند.

به نقل از ایسنا، علی اکبر رمضانی گفت: بافت فرسوده شهرهایی همچون بجنورد پتانسیل خیلی بالایی برای تأمین نیاز مسکن شهروندان دارد و صحبت‌های زیادی نیز در مورد آن‌ها می‌شود اما متاسفانه طراح‌های خوب و انگیزشی تاکنون ارائه نشده است.
وی افزود: متاسفانه وضعیت ساختمان‌ها در حواشی شهرهای این استان خوب نیست و نگرانی و دغدغه خرابی بالا به هنگام بروز زلزله‌های شدید در این استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزء استان‌هایی با خطرپذیری زیاد در ارتباط با بروز زلزله است، ادامه داد: گسل‌های زیادی در این استان وجود دارد که همگی آن‌ها نیز فعال هستند.
رمضانی با تاکید بر اینکه تاکنون از زلزله‌های بزرگی که رخ  داده درس‌های خوبی گرفته‌ایم، اظهارکرد: در سال ۷۵ زلزله بزرگی در این استان رخ داد که آن زلزله موجب شد تا ۷۰ نفر جان خود را از دست دهند و علاوه بر آن چندین روستا تبدیل به تلی از خاک شد.
وی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه داشت که زلزله شدیدی که در سال ۷۵ در شهرستان بجنورد اتفاق افتد حوالی بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ بود که قبل از بروز زمین لرزه شدید نیم ساعت قبل از آن زلزله دیگری نیز در استان رخ داده بود که بیشتر مردم از منزل خود خارج شده بودند اما خسارت مالی و جانی زیادی به همراه داشت. وی ادامه داد: اما در اواخر شب ۲۳ اردیبهشت سال ۹۶ نیز زلزله بزرگ دیگری در استان اتفاق افتاد و با وجود اینکه قبل از بروز این زلزله هیچ زمین لرزه دیگری رخ نداده بودفقط یک تا دو نفر جان خود را از دست دادند و خسارت‌هایی که رخ داده بود خسارت‌های غیرسازه ای بود.
این مقام مسئول تاکیدکرد: زمین لرزه سال ۹۶ از لحاظ شتاب بالا بود اما گزارشی از خرابی سازه‌ای اعلام نشد و این نشان از آن دارد که از زلزله سال ۷۵ درس‌های خوبی گرفته شد.
صنعتی‌سازی ساختمان راهی برای ادامه زندگی عادی هنگام بروز زلزله‌های شدید
وی تصریح کرد: اما باید کار را به جایی برسانیم که با رخ داد زلزله شدید، زندگی عادی مردم مختل نشود، چراکه زمین لرزه رفتار طبیعت است و نمی‌توان آن را حذف کرد و برای همین نیاز است که بازنگری‌هایی در روش ساخت و ساز داشته باشیم. وی بیان کرد: در حال حاضر ساختمان‌هایی که در این استان و بیشتر نقاط کشور ساخته می‌شود سنتی است و باید به سوی صنعتی سازی پیش برویم و برای رسیدن به این امر باید صنایع مربوطه را در استان ایجاد کرد تا به سوی پیش ساختگی خانه پیش رویم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه