ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز طرح یخ آب زمستانه در فضای سبز شهری بجنورد

اترک: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد از آغاز طرح یخ آب زمستانه در فضای سبز شهری بجنورد خبر داد. به گزارش اترک، عباسعلی مهماندوست گفت: این طرح در بوستان‌های سطح شهر و پارک‌های جنگلی اجرا می‌شود.

مهماندوست افزود: عملیات به زراعی توسعه روش‌های مبارزه غیر شیمیایی با آفات و کاهش مصرف سموم از جمله اهداف راهبردی این طرح است. او اظهار داشت: تلاش شده با بهره گیری از این گونه روش‌ها، ضمن کاهش آلودگی برای محیط زیست شهری نسبت به مقابله با آفات فضای سبز اقدام شود؛ تا مصرف سموم شیمیایی و مضر و هزینه‌های نگهداری فضای سبز شهری نیز کاهش یابد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد افزود: در روش یخ آب زمستانه که از ظرفیت‌های محیطی و طبیعی فصل زمستان استفاده می‌شود، حجم قابل توجهی از آفات که به روش‌های مختلفی زمستان گذرانی می‌کنند کاهش می‌یابد. مهماندوست تاکید کرد: این روش که پس از بررسی نقشه‌های دمایی و گزارشات هواشناسی و پیش بینی کاهش دمای محیطی به زیر صفر، با آبیاری هماهنگ و غرقابی در خاک‌های آلوده، بدون استفاده از سموم شیمیایی اجرایی میرشود جمعیت آفات به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد  عنوان کرد: عملیات یخ آب زمستانه با رویکرد یخ زدن آب در منافذ خاک و در نتیجه خفگی و مرگ و میر آفات خاکزی اجرایی شده و نفوذ پذیری بالای خاک تأثیر مستقیمی در حرکت آب به لایه‌های پایین‌تر و در نتیجه اثربخشی بهتر خواهد داشت.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه