ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نتایج تأیید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی در استان اعلام شد؛

قهرمانان جام حذفی!

اترک/ عقیلی: روز گذشته نتایج تأیید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان اعلام شد. تاییدهایی که تعجب بسیاری از سیاسیون و گروه‌های مردمی را در پی داشت.

به گزارش اترک، در سه حوزه انتخابیه خراسان شمالی از مجموع ۱۴۰ نفر داوطلب، تنها صلاحیت 36 داوطلب تأیید شد. یعنی چیزی در حدود 25 درصد. 88 نفر نیز رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشد. ۱۶ نفر نیز انصراف داده بودند.
در حوزه انتخابیه بجنورد 20 نفر تأیید صلاحیت، 56 نفر عدم احراز یا رد صلاحیت و 12 نفر نیز انصراف دادند.
منابع موثق ما در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سلمقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم از رد صلاحیت علی اکبری نماینده فعلی مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی خبر داده‌اند. موضوعی که شاید کمتر احتمال آن داده می‌شد.
به گفته این منابع، صلاحیت علی قربانی نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی به تأیید شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی رسیده است.
موسی الرضا ثروتی نماینده سه دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز از نامزدهای دوره یازدهم مجلس بود که شانس بالای برای راهیابی به ساختمان بهارستان داشت اما صلاحیتش رد شده یا احراز نشده است.
در حوزه انتخابیه شیروان هم پنج نفر تأیید صلاحیت، 18 نفر عدم احراز و یا رد صلاحیت شدند. سه نفر نیز از قبل انصراف داده‌اند.
به گفته منابع موثق ما، عبدالرضا عزیزی نماینده فعلی مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی جزو افرادی است که صلاحیتش برای حضور به عنوان نامزد مجلس احراز نشده و هیات اجرایی حوزه انتخابیه و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات وی را رد کرده است.
عزیزی نماینده دو دوره نهم و دهم مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است که رقبایی جدی در شیروان داشته و در صورت احراز صلاحیت نیز کار آسانی برای بدست آوردن آرای مردم نداشت.
در حوزه انتخابیه اسفراین نیز، نتایج از تأیید صلاحیت 11 نفر و عدم احراز و یا رد صلاحیت 14 نفر حکایت دارد. یک نفر نیز پیش از این انصراف داده بود.
به گفته منابع ما، هادی قوامی نماینده فعلی مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز از سوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید صلاحت شده است.
حسین پور، توسلی و آرام از رقبای سرسخت قوامی در این حوزه انتخابیه بودند که به گفته منابع موثق ما، رد صلاحیت شده یا صلاحیتشان احراز نشده است.
همچنین گفته می شود هادی شوشتری نماینده فعلی مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده است.
البته این اسامی قطعی نیست و بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ الی ۹۸/۱۰/۲۶ از به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه و یا در تهران مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه