ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اداره فدارسیون شطرنج با سرپرستی به بازیکنان آسیب زده است

اترک/ دبیر فدراسیون شطرنج گفت: این فدارسیون از یک سال گذشته با سرپرستی اداره می شود که این امر سبب آسیب، عقب نگاه داشته شدن و برخی ضربه ها به این رشته ورزشی و بازیکنان شد.

کاظم دستگردی در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات رییس هیات شطرنج خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از الویت های مهم این فدراسیون، برگزاری انتخابات و معرفی رییس فدراسیون است که در این زمینه انتخابات کمیسیون‌ها کلید خورده و ثبت نام از نامزد ریاست فدراسیون نیز اوایل فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شطرنج ایران در خاورمیانه و کشورهای خلیج فارس رقیب ندارد اما در آسیا برای رسیدن به جایگاه بهتر نیاز به تلاش بیشتر است، البته در چین و در بازی های آسیایی اتفاق خوب و بی نظیر در تاریخ شطرنج ایران افتاد و مقاوم اول کسب شد، این برای ما مهم و تاثیرگذار بود.

وی افزود: اخیرا هم محمدامین طباطبایی سوپر استاد بزرگ شطرنج کشور در رقابت های روسیه و در حضور بسیاری از اساتید بزرگ مطرح جهان قهرمان شد.

 

شطرنج باید ورزش همگانی شود

دبیر فدراسیون شطرنج در بخش دیگر سخنان خود گفت: شطرنج، بازی و رشته فکری و البته سخت است اما آنگونه که باید دیده نشده است بویژه در سن کودکان و نوجوانان به خوبی دیده و حمایت نشده است.

وی تصریح کرد: رشته شطرنج به خوبی مورد حمایت مادی و معنوی قرار نگرفته و کمتر به آن توجه شده است و در این باره انتظار می رود توجه به این رشته ورزشی بیشتر شود.

وی گفت: شطرنج، بازی خانوادگی است و تلاش داریم این رشته ورزشی همگانی شود در این باره استعدادیابی در دست انجام است.

 

تعریف حقوق ماهیانه برای قهرمانان شطرنج

دستگردی، حمایت از قهرمانان را دیگر برنامه فدراسیون شطرنج عنوان کرد و افزود: تیم ملی شطرنج برای نخستین بار حقوق ماهیانه دریافت خواهند کرد.

وی درباره تامین مربی از خارج کشور گفت: در این باره مذاکرات و پیگیری هایی انجام شده است، مربیان سطح یک و سطح بالا به بازیکنان دیگر تعهد داشته و هنوز قررداد دارند از این رو نتوانستیم مربی از خارج کشور تامین کنیم اما برای استاد بزرگ ها سوپر استادبزرگ ها، مربی داخلی گرفتیم.

وی افزود: قهرمانان شطرنج ایران به سطحی رسیده اند که هر مربی نمی‌تواند با آنان کار کند بر این اساس باید یک مربی توانمند به کار گرفته شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه