ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تشدید نظارت در چهارشنبه آخر سال

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: جهت از بین بردن زمینه های وقوع حوادث چهارشنبه سوری پایان سال، روند نظارت ها تشدید می یابد

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تشدید روند نظارت ها و تقویت سازوکارهای نظارتی و مراقبتی و نیز اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی لازم جهت پیشگیری از تکرار حوادث چهارشنبه سوری پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده،در نهمین نشست شورای استانی نظارت، پیگیری و مدیریت رویدادها و وقایع مهم استان ضمن اعلام این خبر گفت:به دلالت داده های آماری و تجارب سنوات گذشته،یکی از کانون ها و مبانی اصلی مؤثر در شکل گیری حوادث ناگوار چهارشنبه سوری پایان هر سال به عملکرد مراکزی برمی گردد که به صورت غیرمجاز و با انگیزه های منفعت طلبانه و سوداگرانه مبادرت به خرید و فروش و توزیع مواد محترقه می نمایند.

مقام عالی قضایی استان افزود:در این جلسه مقرر شد کلیه مراجع انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی بطور منسجم و یکپارچه و با همکاری و هم افزایی مضاعف تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم سازند که عملکرد این مراکز مورد رصد و پایش مداوم قرار گیرد و در صورت پیش بینی بروز افعال مجرمانه حسب مورد اقدام و در موارد مقتضی با تشکیل پرونده قضایی، اعمال مجازات های قانونی در اولویت اقدام و عمل دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش دادستان ها بعنوان مدعی العموم در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم گفت:رویکرد اصلی دستگاه قضایی حول محور انجام اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه متمرکز شده و دادستان ها با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش نمایند زمینه های شکل گیری جرائم مرتبط با حوزه های امنیت عینی و روانی شهروندان را از بین ببرند و یا به حداقل کاهش یابد.

 براتی زاده از دادستان های حوزه های قضائی استان خواست در ایام پیش رو به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا به زندانیان دارای سوابق جرائم امنیتی و اراذل و اوباش و افراد شرور و خطرناک مجالی برای اخذ مرخصی و خودنمایی نداشته باشند و امنیت جامعه را با چالش های جدی مواجه نسازند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار کرد:دستورهای قضایی لازم خطاب به ضابطین صادر و مقرر گردید علاوه بر شناسایی و جلوگیری از افعال مجرمانه مراکز خرید و فروش مواد محترقه و پلمب محل فعالیت آنها گشت های انتظامی مشترک نیز به صورت کمی و کیفی توسعه و تقویت یابد.

سیدجواد ایلالی با بیان اینکه دادستان های حوزه های قضائی استان، همواره به صورت میدانی، اوضاع را در سطح شهر،مورد رصد و پایش مداوم قرار خواهند داد؛خاطرنشان کرد:اقدامات قضایی مناسب و اتخاذ تدابیر بازدارنده انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی و اعمال مراقبت های ویژه در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال می تواند به تقویت مؤلفه های احساس روانی امنیت در جامعه کمک کند. لذا مدیریت، مراقبت، نظارت  و پیشگیری از وقوع جرائم، آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی در دستور کار مدعی العموم است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه