ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

زنجیره تولید زعفران در خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: قرار است با ایجاد و راه‌اندازی نخستین واحد فرآوری زعفران در استان، زنجیره تولید این محصول که تولید سالانه آن حدود ۱۸ تن است، تکمیل شود.

به نقل از ایرنا، حسن نوری اظهار داشت: رویکرد این است که توسعه اقتصادی در روستاها با اولویت تعاونی‌ها و از طریق تکمیل زنجیره تولید محقق شود که در این زمینه، یک شرکت در استان، هفت میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از طریق سامانه کارا، دریافت کرده و این سرمایه گذار قرار است کارخانه فرآوری زعفران در استان راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه نخستین واحد فراوری زعفران استان در شهر آشخانه ایجاد می‌شود، افزود: با این اقدام، زنجیره تولید زعفران از مزعه تا فرآوری در استان تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زعفران کاران استان محصولات خود را به صورت خام به بازار عرضه می‌کنند و البته در این وضعیت، ارزش افزوده تولید، نصیب دیگران می‌شود اما در قالب تعاونی‌ها، زنجیره تولید کامل شده و کشاورز هم از سود مورد انتظار بهره مند می‌شود.

نوری اظهار داشت: تمام زعفران کاران استان شامل ۲۵۰ نفر از بهره برداران، در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند و صفر تا ۱۰۰ فرایند کاشت، داشت، برداشت و فرآوری را فرا می‌گیرند.

وی افزود: در اقدام دیگر برای تولید به تکمیل زنجیره تولید زعفران، شرکت نوین زعفران، در سطح ملی اقدام به ایجاد خوشه تولید زعفران در چند استان از جمله خراسان شمالی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: شرکت نوین زعفران، در این زمینه، هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است که سهم خراسان شمالی از این میزان، ۱۲ درصد معادل ۴۶ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، زعفران کاران استان شناسایی و آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شود، خرید محصول زعفران کاران با قیمت تضمینی انجام می‌شود و تحول بزرگ در صنعت زعفران استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این شرکت اعلام کرده است در صورت اعلام آمادگی استان و نیز مهیا بودن شرایط، این طرح برای سایر محصولات استان از جمله نوغانداری، فرش و صنعت اسب ترکمن انجام شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه