ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کلنگ زنی نخستین مدرسه تخصصی اوتیسم در استان

اترک/ وحدانی: نخسیتن مدرسه تخصصی اوتیسم در خراسان شمالی پس از هشت سال روز گذشته با حضور مسئولان استانی، جمعی از خیرین استانی و کشوری در بجنورد کلنگ زنی شد.

به گزارش اترک، اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود و این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند و این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد.

از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است و والدین معمولاً اولین کسانی هستند که متوجه تفاوت فرزندشان با سایر کودکان می‌شوند.

 

+کلنگ زنی نخستین مدرسه تخصصی اوتیسم در استان

روز گذشته به بهانه 12 آذر ماه روز جهانی معلولین همایشی برای دانش آموزان استثنائی و دارای اوتیسم خراسان شمالی با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، استانی، خیرین استانی و کشوری در سالن ایثار شهرستان بجنورد برگزار شد.

در این همایش علاوه بر سخنرانی مسئولین و تاکید آنان به رفع نیازهای دانش آموزان استثنائی خراسان شمالی، برخی دانش آموزان این طیف با اجرای برنامه‌های مختلف و خواندن دلنوشته های خود، توانایی و استعدادهایشان را به نمایش گذاشتند.

"طبق گفته رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی در حال حاضر هزار و 377 دانش آموز استثنائی در استان مشغول به تحصیل بوده که تعدادی از این دانش آموزان مبتلا به اوتیسم هستند.

به علت نبود امکانات لازم در استان، دانش آموزان اوتیسم خدمات کامل و مناسبی دریافت نکرده‌اند که یا ترک تحصیل می‌کنند یا به مدارس استان‌های همجوار منتقل می‌شدند.

 اما اکنون با کلنگ زنی نخستین مدرسه تخصصی اوتیسم در خراسان شمالی و بهره برداری آن طی آینده‌ای نزدیک، امکانات مورد نیاز و خدمات بیشتری به دانش آموزان اوتیسم استان ارائه خواهد شد."

نخستین مدرسه تخصصی اوتیسم خراسان شمالی با عنوان"حضرت فاطمه زهرا (س)" در منطقه الغدیر شهرستان بجنورد کلنگ زنی شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه